جستجو

با توجه به افزایش قیمت انرژی و نگرانی های حاصل از رکود در اروپا، شرکت Tata Steel مستقر در اروپا در سه ماهه سوم سال مالی ۲۰۲۲ دچار زیان شدیدی شد.

بررسی زیان شرکت Tata Steel در سه ماهه سوم سال مالی ۲۰۲۲

وب سایت خبری SteelOrbis در روز سه شنبه (۷ فوریه) اعلام کرد فولادساز هندی Tata Steel مستقر در اورپا در سه ماهه سوم سال مالی ۲۰۲۲ (اکتبر تا دسامبر) دچار زیان خالص ۲۶۸.۹ میلیون دلاری شده است. این در حالی است که شرکت هندی Tata Steel در مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ به درآمد خالص تلفیقی ۱.۱۵ میلیارد دلار دست یافته بود.
فعالان بازار در روز سه شنبه (۷ فوریه) اعلام کردند فعالیت شرکت های فولادساز مستقر در اروپا تحت تأثیر قیمت انرژی و نگرانی های حاصل از رکود بوده که بر سایر شرکت های فولادی نیز تاثیر گذاشته است.
به نقل از برخی منابع خبری، کل درآمد عملیاتی شرکت هندی Tata Steel در دوره سه ماهه سوم سال مالی ۲۰۲۲ (اکتبر تا دسامبر) به ۶.۹ میلیارد رسید که نسبت به سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ با ۶ درصد کاهش همراه بوده است.
آقای T. V. Narendran، مدیر اجرایی شرکت Tata Steel در بیانیه ای اظهار کرد: نگرانی های رکود بر قیمت فولاد در اکثر کشورها تاثیر گذاشته است. در نتیجه این عامل، همراه با هزینه های بالای انرژی، بر عملکرد شرکت هندی Tata Steel در اروپا موثر بوده است.
آقای T. V. Narendran، مدیر اجرایی شرکت Tata Steel همچنین در ادامه تصریح کرد: شرکت Tata Steel مستقر در هند نیز علیرغم محیط عملیاتی ناپایدار، رشد پایداری را از نظر حجم ارائه کرده است. بررسی ها نشان می دهد میزان فروش محصولات فولادی در بازار داخلی هند برای ۹ ماه سال مالی ۲۰۲۲ نیز به ۱۳.۷ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان فروش محصولات فولادی در بازار داخلی هند نسبت به ۹ ماه نخست ۲۰۲۲ با افزایش ۴ درصدی همراه بوده است.
معامله گران در روز سه شنبه (۷ فوریه) گزارش دادند با توجه به پیش ‌بینی‌ های انجام شده، همانطور که آقای T. V. Narendran، مدیر اجرایی شرکت Tata Steel اشاره کرد، این شرکت انتظار دارد رشد قیمت قابل ‌توجهی در مناطق کلیدی به دلیل بهبود تقاضا در چین و هزینه‌ های زیرساختی ثابت در هند داشته باشد.
همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، در ژانویه ۲۰۲۲ شرکت فولادی Tata Steel کار بر روی یک کارخانه فولادی کوره قوس الکتریکی (EAF) در لودیانا را آغاز کرده است. به نقل از برخی منابع خبری، این پروژه اولین سرمایه گذاری شرکت فولادی Tata Steel در ایالت لودیانا است.
تحلیل گران بازار در روز سه شنبه (۷ فوریه) اعلام کردند شرکت Tata Steel در حال سرمایه گذاری حدود ۲۶۰۰ کرور روپیه (بیش از ۳۰۰ میلیون دلار) در فاز اول این پروژه است که در کنار پارک صنعتی Hi-Tech Valley در حال ساخت می باشد. بررسی ها نشان می دهد طبق برنامه ریزی شرکت Tata Steel ، حجم تولید این کارخانه تازه تاسیس شده بالغ بر ۷۵۰ هزار تن فولاد در سال خواهد بود و آهن قراضه در آن به ماده اولیه تبدیل خواهد گشت.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.