جستجو

یک کارشناس فولادی گفت: تردید تامین انرژی و به خصوص گاز یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین چالش فولادسازان کشور است تا بتوانند تولید خود را حداقل همانند گذشته ادامه دهند.


علی یاری در رابطه با چالش‌های فولادسازان بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی، بدون تردید تامین انرژی و به خصوص گاز یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین چالش فولادسازان کشور است تا بتوانند تولید خود را حداقل همانند گذشته ادامه دهند.
وی اظهارداشت: در حال حاضر در صنعت فولاد به دنبال افزایش ظرفیت تولید در کشور هستیم و قرار است در افق ۱۴۰۴ به تولید ۵۵ میلیون تن محصولات فولادی برسیم اما این کار بدون توجه به زیرساخت‌های مورد نیاز مخصوصاً تامین انرژی به مرحله اجرا نمی‌رسد، بناراین اگر انرژی مورد نیاز فولادسازان تامین نشود، تمام سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه صنعتی و فولادی بلااستفاده خواهند ماند.
این کارشناس فولادی تاکید کرد: در واقع در صورتی که گاز نباشد، انجام احیاء مستقیم نیز عملی نیست. برهمین اساس، وقتی احیاء نباشد آهن اسفنجی نیست و در این صورت، تولید فولاد متوقف خواهد شد. به همین دلیل می‌توان گفت اولویت اساسی در تولید محصولات فولادی تامین انرژی و گاز است که متاسفانه در سال‌های گذشته، در این خصوص فکر اساسی نشده و هم اکنون با کمبود مواجه شدیم.
یاری معتقد است که اگر توان داخلی داریم باید به دنبال استخراج و افزایش تولید گاز در کشور باشیم، در غیر این صورت، باید با مشارکت شرکت خارجی و انتقال دانش فنی بتوانیم این کمبود را برطرف کنیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به نبود زیرساخت‌های مورد نیاز، فولادسازان در تابستان با قطعی برق و در زمستان با قطعی گاز مواجه هستند که مشکل گاز سبب شده تولید آهن اسفنجی و فولاد در بسیاری از کارخانجات متوقف شود.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.