جستجو

یک فعال فولادی گفت: هدف تولید ۵۵ میلیون تن فولاد بدون در نظر گفتن منابع انرژی کشور و کمبودهای موجود برنامه‌ریزی شده است.


یاسر محبی در خصوص طرح تولید ۵۵ میلیون تنی فولاد و چالش‌های پیش‌روی آن اظهارداشت: هم اکنون کمبود انرژی برق، گاز و آب از اساسی‌ترین چالش‌هایی است که در چندسال اخیر در صنایع فولادی مشاهده می‌شود و تحقق اهداف سالانه و تولید میزان برنامه‌ریزی شده توسط فولادسازان نیز در گرو تأمین منابع است. بر همین اساس، هدف تولید ۵۵ میلیون تن فولاد بدون در نظر گفتن منابع انرژی کشور و کمبودهای موجود برنامه‌ریزی شده است.
وی گفت: تولید فولاد تنها در گرو تأمین مواد اولیه و تجهیزات نیست بلکه تأمین زیرساخت‌ها، تأمین انرژی آب، برق، گاز و صنایع تبدیلی نیز اساس تولید فولاد محسوب می‌شود.
این فعال صنعت فولاد با اشاره به میزان مصرف آب برای تولید هر تن فولاد اظهار کرد: برای تولید هر تن فولاد حدود ۲۰۰ متر مکعب آب نیاز داریم. با این حساب، برای تولید ۵۵ میلیون تن فولاد حدود ۱۱ میلیارد مترمکعب آب مصرف خواهد شد که این رقم از میزان بارندگی سالانه کل کشور بالاتر است.
محبی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر یکی از بحران‌های اصلی کشور برداشت بیش از اندازه از منابع آبی کشور، تشدید خشکی دریاچه‌ها و فرونشست زمین در شهرهای مختلف کشور است. در چنین شرایطی صنایع فولادی اغلب در مناطق مرکزی و کم آب کشور تأسیس شده‌اند که این امر شهرها را بیش از پیش با بحران مواجه کرده است و به همین دلیل باید برای جایگاه کارخانه‌های فولادی تمرکز بیشتری انجام داد.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.