جستجو

میزان صادرات محصولات فولادی چین از ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۳ حدود ۳۵.۶ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.


داده های انجمن آهن و فولاد چین (CISA) نشان می دهد در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۳، شرکت های فولادی مستقر در چین میزان صادرات محصولات فولادی خود را به ۸۲.۶۶ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان صادرات محصولات فولادی از چین در ۱۱ ماه نخست ۲۰۲۳ حدود ۳۵.۶ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.

فعالان بازار اعلام کردند فولادسازان مستقر در چین در نوامبر ۲۰۲۳ حدود ۸ میلیون تن محصولات فولادی برای صادرات ارسال کردند. این در حالی است که میزان صادرات محصولات فولادی از چین در نوامبر ۲۰۲۳ حدود ۳.۲ درصد نسبت به اکتبر ۲۰۲۳ رشد داشته است.

به نقل از چندین منبع خبری، متوسط قیمت صادراتی محصولات فولادی از چین در ماه نوامبر ۲۰۲۳ به ۸۱۰.۹ دلار در هر تن رسید. باید توجه داشت که متوسط قیمت صادراتی محصولات فولادی از چین در ماه نوامبر ۲۰۲۳ حدود ۱۸.۹ دلار در هر تن یا ۲.۴ درصد نسبت به ماه اکتبر ۲۰۲۳ افزایش یافت.

در این میان معامله گران گزارش دادند میزان واردات محصولات فولادی به چین در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۳ به ۶.۹۸ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان واردات محصولات فولادی به چین در ۱۱ ماه نخست ۲۰۲۳ حدود ۲۹.۳ درصد کمتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ بوده است.

به نقل از برخی تاجران، مصرف کنندگان مستقر در چین در نوامبر ۲۰۲۳ حدود ۶۱۴ هزار تن محصولات فولادی وارد کردند. این در حالی است که میزان واردات محصولات فولادی به چین در نوامبر ۲۰۲۳ حدود ۸.۱ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافته است.

همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند متوسط قیمت محصولات فولادی وارداتی به چین در ماه نوامبر ۲۰۲۳ به ۱۶۲۸ دلار در هر تن رسید. این در حالی است که متوسط قیمت محصولات فولادی وارداتی به چین در ماه نوامبر ۲۰۲۳ حدود ۷.۳ درصد نسبت به ماه اکتبر افزایش داشته است.

تصویر زیر میزان صادرات محصولات فولادی از چین را در ۱۴ سال گذشته نشان می دهد.

به نقل از چندین منبع خبری، میزان صادرات بالای محصولات فولادی چین به دلیل قیمت پایین محصولات فولادی در مقایسه با سایر کشورهای صادرکننده و همچنین تقاضای داخلی پایین است که تولیدکنندگان داخلی را مجبور می کند محصولات مازاد خود را به خارج از کشور ارسال کنند.

فعالان بازار اعلام کردند بخش عمده فولاد به مناطقی صادر می شود که موانع تجاری وجود ندارد. این مناطق شامل آسیای جنوب شرقی، منطقه خاورمیانه، آسیای جنوبی، آمریکای مرکزی و غیره است.

به نقل از برخی تاجران، انتظار می رود چین در سال ۲۰۲۳ میزان صادرات محصولات فولادی را ۱۰ درصد در سال افزایش دهد و به بیش از ۷۲ میلیون تن برسد. به عبارت دیگر بررسی ها نشان می دهد در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ میزان صادرات محصولات فولادی از چین به تدریج نسبت به ماه قبل کاهش یافته است. با این وجود باید توجه داشت که میزان صادرات محصولات فولادی از چین در نیمه دوم ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ بیشتر می باشد.

چین میزان تولید محصولات فولادی را در ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۳ به ۸۷۴.۷ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در چین در ۱۰ ماه نخست ۲۰۲۳ حدود ۱.۴ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

در این میان معامله گران گزارش دادند در ماه اکتبر ۲۰۲۳، فولادسازان مستقر در چین میزان تولید محصولات فولادی را به ۷۹.۰۹ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی چین در ماه اکتبر ۲۰۲۳ حدود ۳.۷ درصد نسبت به ماه قبل و حدود ۱.۸ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.