جستجو

با توجه به داده های منتشر شده، میزان صادرات محصولات فولادی از چین در سال ۲۰۲۳ افزایش یافته و به بالاترین سطح خود از سال ۲۰۱۶ رسیده است.


داده های انجمن آهن و فولاد چین (CISA) نشان می دهد شرکت های فولادی چین صادرات محصولات فولادی خود را در سال ۲۰۲۳ به ۹۰.۳ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان صادرات محصولات فولادی از چین در سال ۲۰۲۳ حدود ۳۶.۲ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش یافت. بررسی ها نشان می دهد میزان محموله های فولادی صادراتی از چین در سال ۲۰۲۳ به بالاترین سطح خود از سال ۲۰۱۶ رسیده است.

فعالان بازار در روز چهارشنبه (۱۷ ژانویه) اعلام کردند فولادسازان چینی در دسامبر ۲۰۲۳ حدود ۷.۷۳ میلیون تن محصولات فولادی صادر کردند. این در حالی است که میزان صادرات محصولات فولادی از چین در دسامبر ۲۰۲۳ حدود ۳.۵ درصد نسبت به نوامبر ۲۰۲۳ کاهش داشته است.

به نقل از چندین منبع خبری، متوسط قیمت صادراتی محصولات فولادی از چین در ماه دسامبر ۲۰۲۳ به ۸۲۴.۹ دلار در هر تن رسید. این در حالی است که قیمت محصولات فولادی صادراتی از چین در ماه دسامبر ۲۰۲۳ حدود ۱۴ دلار در هر تن یا ۱.۷ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت.

در این میان معامله گران گزارش دادند میزان واردات محصولات فولادی به چین در ژانویه تا دسامبر ۲۰۲۳ به ۷.۶۴ میلیون تن رسید. باید توجه داشت که میزان واردات محصولات فولادی به چین در طول سال ۲۰۲۳ حدود ۲۷.۶ درصد کمتر از سال ۲۰۲۲ بوده است.

به نقل از برخی تاجران، مصرف کنندگان مستقر در چین در دسامبر ۲۰۲۳ حدود ۶۶۵ هزار تن محصولات فولادی وارد کردند. این در حالی است که میزان واردات محصولات فولادی به چین در دسامبر ۲۰۲۳ حدود ۸.۳ درصد نسبت به ماه قبل رشد داشته است.

همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند متوسط قیمت محصولات فولادی وارداتی به چین در ماه دسامبر ۲۰۲۳ به ۱۵۶۹.۶ دلار در هر تن رسید. این در حالی است که متوسط قیمت محصولات فولادی وارداتی به چین در دسامبر ۲۰۲۳ حدود ۳.۶ درصد نسبت به ماه نوامبر کاهش داشته است.

به نقل از چندین منبع خبری، نرخ بالای صادرات محصولات فولادی از چین در سال ۲۰۲۳ ناشی از قیمت پایین محصولات فولادی در مقایسه با سایر کشورهای صادرکننده و همچنین تقاضای داخلی ضعیف در طول سال بود. باید توجه داشت که این امر تولیدکنندگان داخلی را مجبور کرد تا محصولات مازاد خود را به خارج از کشور ارسال کنند.

فعالان بازار اعلام کردند بخش عمده محصولات فولادی تولید شده در چین به مناطقی که موانع تجاری وجود ندارد از جمله آسیای جنوب شرقی، خاورمیانه، آسیای جنوبی، آمریکای مرکزی و غیره صادر می شود.

چین میزان تولید محصولات فولادی را در ژانویه تا نوامبر ۲۰۲۳ به ۹۵۲.۱۴ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در چین در ۱۱ ماه نخست ۲۰۲۳ حدود ۱.۵ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل رشد داشته است.

به نقل از برخی تاجران، فولادسازان مستقر در چین در نوامبر ۲۰۲۳ میزان تولید محصولات فولادی را به ۷۶.۱ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در چین در نوامبر ۲۰۲۳ حدود ۳.۸ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافته و ۰.۴ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل رشد داشته است. بنابراین طبق پیش بینی های انجام شده، میزان تولید محصولات فولادی در چین در سال ۲۰۲۳ احتمالاً از ۱ میلیارد تن فراتر خواهد رفت.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.