جستجو

📝 ساقی نبی‌لو – اختصاصی معدن‌مدیا

🔸محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه‌ی اصفهان، در حاشیه‌ی بازدید از نمایشگاه «مسیر زآینده» در گفت‌و‌گو با خبرنگار «معدن‌مدیا»، بیان کرد: مسیر ماندگار و مسیر زاینده‌ای که از آن سخن می‌گوییم به معنای آن است که جایگاه امروزمان و پتانسیل‌هایی که داریم را درک کنیم و صرفاً نگاهمان به موفقیت‌های گذشته نباشد. نگرش ما ساخت مسیر هموارتر با توانمندی‌هایی است که امروز داریم و در آینده کسب خواهیم کرد.

🔎فولاد مبارکه‌ی اصفهان طی حدوداً ۱۵ ماه گذشته با جدیتی بیش از پیش، شروع به کاشت بذرهایی کرده که هرچند سال‌ها طول می‌کشد که میوه‌های آن قابل برداشت باشد اما در همین زمان کوتاه جوانه‌های آن از دل خاک سر بر آورده‌اند و تماشای آن صنعتگران این عرصه، خصوصاً مدیران و کارکنان خودِ فولاد مبارکه را بیش از گذشته مشتاق می‌کند که با حساسیت، مراقبت و پرورش این جوانه‌ها را ادامه دهند.

🔎«مسیر زاینده» واردشدن به یک بازی بی‌نهایت است؛ این که به قول سایمون سینک، نیامده باشی که تنها صورت‌های مالی شرکت را در دوره‌ی مدیریت خود توجیه‌پذیر کنی و به فکر سود امروزت باشی؛ بلکه نگرش تو ساختن فرداهایی برای سازمانت باشد که ممکن است حتی خودت آن روزها سکان‌دار آن و رهبر تیمی که ساختی، نباشی. خلق فرهنگ سازمانی‌ای که اعضای آن باور کنند رشد در این مسیر بی‌نهایت است و می‌توان همواره در آن شکوفا شد، شاید مهم‌ترین دستاورد نگرش مسیر زاینده باشد.

🔎در دنیایی که شرکت‌هایی چون گوگل، اپل و آمازون به عنوان برترین‌ها شناخته می‌شوند، این که فناوری در تار‌وپود کسب‌و‌کاری رخنه نکند و تمام وجود آن را در بر نگیرد، به مرور به حاشیه رانده‌شدن آن را در پی خواهد داشت. سبک‌های نوین مدیریتی و نگاه توسعه‌محور، تحول دیجیتال، هوشمندسازی و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین جهانی تنها راه برای بقا در این زمین بازی است؛ اگر که نگاهمان این باشد که پیشرو بمانیم، نقش‌آفرینی کنیم و هم‌بازی بزرگان باشیم.

🔎فولاد مبارکه‌ی اصفهان که بزرگ‌ترین بنگاه اقتصادی کشور در صنعت فولاد است، به خوبی اهمیت این نگرش را درک کرده و به دور از شعارزدگی در تلاش برای جاری‌کردن نگاهی نوین در سطح سازمان و در تمام فرایندهای آن، چه در سیستم مدیریتی و چه در خط تولید است؛ یعنی ساخت مسیری که در آن باید به بهترشدن و مدام بهترشدن فکر کنی و جسارت تصور آینده‌ای را داشته باشی که در آن بهترینی؛ برای رسیدن به آن از هیچ تلاشی مضایقه نکنی و از تمام ابزارها و امکاناتی که در اختیار داری بهره بگیری.

🔸مدیرعامل فولاد مبارکه می‌گوید ما برای این که ثابت کنیم در این مسیر جدی هستیم و دچار شعارزدگی نشده ایم، خودمان به دنبال سرمایه‌هایی رفتیم که نگاه نوآورانه داشته‌اند و منتظر ننشستیم که به سراغ ما بیایند و از ما حمایت مالی و معنوی بخواهند؛ هرجا که ردی از نوآوری و ساخت آینده‌ای بهتر بود، به سراغش رفتیم؛ از افراد و شرکت‌های فناور گرفته تا اساتید صاحب‌نام دانشگاهی و فضاها و مراکز دانش‌بنیان؛ و خودمان در فضای دانشگاهی مرکز نوآوری تأسیس کردیم که دسترسی بهتری به جدیدترین علوم کاربردی در زنجیره فولاد و صنایع تاثیرگذار داشته‌باشیم و خلق فناوری‌های نوین را تسهیل کنیم.

🔎در صنعت مادری چون فولاد که سال‌ها با نگاه سنتی پیش‌رفته‌است و علاوه بر آن، هر تغییر کوچکی در این صنعت نیازمند سرمایه‌گذاری هنگفتی‌ست که نمی‌دانی به نتیجه می‌رسد یا نه و ریسک در آن ممکن است هزینه‌های زیادی روی دستت بگذارد، بسیار دشوار می‌توان قدم در مسیر نوآوری گذاشت؛ برای بازکردن این مسیر و پیش‌روی در آن، چه کسی بهتر از فولاد مبارکه‌ی اصفهان می‌توانست که سدشکن باشد؟

منبع: معدن‌مدیا

*«بازی بی‌نهایت» عنوان یکی از کتاب‌های «سایمون سینک» است.

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.