جستجو

داده های بدست آمده از صنعت فولاد چین نشان می دهد که واردات فولاد نورد در دو ماهه اول سال جاری ۴۴.۲ درصد کاهش یافت.


داده های اولیه اداره اصلی گمرک کشور نشان می دهد در ژانویه تا فوریه ۲۰۲۳، چین صادرات محصولات نورد را ۴۹ درصد (تا ۱۲.۲ میلیون تن) نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش داد.
چین در دو ماه اول سال ۲۰۲۳ واردات محصولات نورد را ۴۴.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داد و به ۱.۲۳ میلیون تن رساند.
به طور کلی، صادرات چین در ژانویه تا فوریه ۲۰۲۳ از نظر پولی ۶.۸ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ کاهش یافت و به ۵۰۶.۳ میلیارد دلار رسید. در عین حال، واردات در این دوره با ۱۰.۲ درصد کاهش در سال به ۳۸۹.۴ میلیارد دلار رسید.
در سال ۲۰۲۲، چین واردات فولاد نهایی را ۲۵.۹ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش داد. هی ونبو، رئیس اجرایی انجمن آهن و فولاد چین (CISA) گفت، واردات محصولات فولادی به کشور از سال ۱۹۹۳ به حداقل رسیده است. در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل، تنها حجم واردات ورق سرد و ورق فولادی فوق ضخیم افزایش داشته است.
همچنین سود ناخالص شرکت های فولادی چین در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال ۲۰۲۱ با ۹۱.۳ درصد کاهش به ۳۶.۵۵ میلیارد یوان (۵.۴ میلیارد دلار) رسیده است . کاهش سود شرکت های آهن و فولاد چین ناشی از وضعیت نامطلوب بازار جهانی و اقدامات سختگیرانه مسئولان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بوده است.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.