جستجو

یک فعال فولادی گفت: برای برطرف‌سازی مشکلات در این بخش، باید حقوق دولتی معادن به ‌صورت هوشمند اخذ شود.


امیرحسین سبحانی نژاد در رابطه با مشکلات اخذ حقوق دولتی معادن اظهارداشت: نحوه محاسبه و اخذ حقوق دولتی همواره بین دولت، مجلس و تشکل‌های معدنی مورد بحث بوده است. برای برطرف‌سازی مشکلات در این بخش، باید حقوق دولتی معادن به ‌صورت هوشمند اخذ شود. بر همین اساس، قرار است از سال‌آینده این اقدام به‌صورت نرم‌افراری انجام شود.
این فعال فولادی گفت: واقعیت این است که دولت و مجلس بر روی بهره‌مندی از حقوق دولتی معادن حساب باز کرده و ارقامی که از معادن طلب می‌کنند، بسیار بالا و غیرقابل استحصال است و این اتفاق سبب شده تا حقوق دولتی با درآمد حاصل از عملیات معدن‌کاری همخوانی نداشته باشد.
وی با اشاره به مشکلات حقوق دولتی در معادن کوچک و متوسط، افزود: این معادن به ‌دلیل اینکه میزان درآمدشان شفاف و آشکار نیست، معمولاً نمی‌توانند برای کل سال پیش‌بینی‌های درآمدی لازم را داشته باشند. در واقع، با توجه به اینکه اطلاعات درستی میان دولت و معادن حاصل نشده است، میزان پرداخت حقوق دولتی آن‌ها بر مبنای پیشگویی و پیش‌بینی صورت می‌گیرد.
سبحانی نژاد در پایان اظهارداشت: شرکت‌های بزرگ معدنی با توجه به اینکه دارای ترازنامه‌های رسمی هستند، میزان سودآوری خود را در روزنامه‌ها و مطبوعات و همچنین شرکت‌های بورسی اعلام می‌کنند، ضمن اینکه این معادن دارای ذخایر بسیاری هستند و سرمایه‌های گذشته بر روی آن‌ها با هزینه‌های ارزان‌تری انجام شده است و زمانی که معادن بزرگ مبنا قرار می‌گیرند، متاسفانه دچار مشکل تعیین حقوق دولتی در معادن می‌شویم.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.