جستجو

فشارهای توسعه صنعتی در جهان نوظهور و همچنین در حال پیشرفت الکتریکی و کربن زدایی به عنوان بخشی از انتقال انرژی، احتمالاً تقاضا برای فلز قرمز مس را افزایش می دهد. یک شرکت مشاوره، انتظار دارد مصرف مس از هم اکنون تا سال 2035 دو برابر شود و به 50 میلیون تن برسد.
اما نگرانی های محیط زیست و حقوق بومی، کسب تاییدیه برای استخراج بیشتر این ماده معدنی را دشوارتر می کند. در مقایسه با نفت، در حالی که از صدور مجوز تا بهره برداری از یک چاه نفت سال ها طول می کشد، توسعه یک معدن مس ممکن است یک نسل طول بکشد.
در صنعت نفت، قیمت‌های بالای نفت خام، شرکت‌هایی مانند شل و بریتیش پترولیوم را بر آن داشته است که در مورد سرعت کاهش تولید نفت تجدیدنظر کنند. به طور مشابه، معدنچیان مس نیز جسورتر می شوند. شرکت استخراج معادن و فلزات آمریکایی فری پورت تنها 22 میلیون تن ذخایر مس دارد و توسعه چنین پروژه‌هایی بین شش تا ده سال طول می‌کشد و کمبود شدید نیروی کار فعلی می‌تواند کار را همچنان سخت‌تر کند. فناوری نیز وجود دارد. فری‌پورت حدود 17 میلیون تن مس باقیمانده در فرآیندهای لیچینگ دارد و امید است که معرف‌های جدید و همچنین تکنیک‌های عملیاتی جدید با استفاده از تجزیه و تحلیل داده‌ها، برخی از آن‌ها را به گونه‌ای بازیابی کنند که هزینه کمتری نسبت به حفر یک معدن جدید داشته باشد.

منبع: ایفنا

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.