جستجو

با توجه به کاهش تقاضا و عدم اطمینان نسبت به چشم انداز آینده مصرف فولاد، قیمت محصولات فولادی نورد گرم در اکثر کشورهای جهان شروع به کاهش کرده است.


قیمت محصولات فولادی نورد گرم در اکثر کشورهای جهان شروع به کاهش یا نزدیک شدن به این روند کرده است، زیرا بازار تحت فشار ضعیف تقاضا و عدم اطمینان نسبت به چشم انداز آینده مصرف فولاد است.
فعالان بازار در روز دوشنبه (۳ آوریل) اعلام کردند بازار اروپا به دلیل عرضه محدود در حال خروج از روند عمومی بوده و قیمت اکثر محصولات آن کاهش یافته است.
به نقل از چندین منبع خبری، قیمت محصولات فولادی نورد گرم در اروپا برای هفته ۲۴ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۳، اندکی افزایش یافت، زیرا عرضه محصولات همچنان در سطح ناکافی باقی مانده است و نزدیکترین تاریخ انجام سفارش ژوئن تا ژوئیه ۲۰۲۳ گزارش شده است. باید توجه داشت که در هفته ۲۴ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۳ میزان تقاضا برای محصولات فولادی نورد گرم در اروپا محدود بوده است.
در این میان معامله گران در روز دوشنبه (۳ آوریل) گزارش دادند تا تاریخ ۳۱ مارس، قیمت محصولات فولادی نورد گرم در اروپای غربی در محدوده ۸۳۰ تا ۸۶۰ یورو در هر تن بود. این در حالی است که قیمت این محصول در مقایسه با ۲۴ مارس ۱۰ یورو در هر تن یا ۱.۲ درصد افزایش یافته است. بررسی ها نشان می دهد در بازار ایتالیا، قیمت محصولات فولادی نورد گرم تا تاریخ ۳۱ مارس به ۸۰۰ تا ۸۵۰ یورو در هر تن رسید. این در حالی است که قیمت این محصول در بازار ایتالیا نسبت به هفته قبل حدود ۵۰ یورو در هر تن یا ۶.۲ درصد رشد داشته است.
به نقل از برخی تاجران، قیمت محصولات فولادی نورد گرم در بازار اروپا به دلیل رقابت کم محصولات وارداتی در سطح بالایی حفظ می شود که به دلیل هزینه اولیه زیاد به اندازه کافی زیاد سودآور نیست. اما باید توجه داشت که دسته‌ های کوچکی از محصولات فولادی نورد گرم وارداتی در بازار اروپا همچنان سفارش داده می‌ شوند، زیرا زمان تحویل این محموله ها کمتر از زمان تحویل محصولات داخلی است.
همچنین تحلیل گران بازار در روز دوشنبه (۳ آوریل) اعلام کردند عرضه محدود محصولات فولادی نورد گرم ناشی از ظرفیت ناکافی در کارخانه های اروپا می باشد. بررسی ها نشان می دهد اخیرا آتش سوزی در دو کارخانه ArcelorMittal اتفاق افتاد و به ویژه، به دلیل آتش سوزی در کارخانه اسپانیایی مستقر در Gijón ، یکی از کوره های بلند برای حداقل ۲ ماه متوقف شد.
در این میان بررسی ها نشان می دهد کارخانه ArcelorMittal Dunkirk فرانسه نیز در حال ارزیابی خسارت ناشی از آتش سوزی در کوره انفجار شماره ۴ است و به کار در یکی از سه کوره بلند ادامه می دهد. در نتیجه با توجه به موارد ذکر شده مصرف کنندگان محصولات فولادی نورد گرم در بخش های خودرو و لوازم خانگی به دلیل حوادث اخیر در حال حاضر با تاخیر تحویل مواجه شده اند.
برخی از فعالان بازار در روز دوشنبه (۳ آوریل) نشان دادند که تقاضا در بازار محصولات فولادی نورد گرم اروپا شروع به بهبود کرده است. باید توجه داشت که خریداران برای سه ماهه سوم ۲۰۲۳ شروع به خرید محصولات می کنند و این نشان می دهد که ممکن است در شرایط فعلی، کاهش فصلی قیمت ها در تابستان رخ ندهد.
به نقل از برخی منابع خبری، در آینده نزدیک، قیمت محصولات فولادی نورد گرم در بازار اروپا ثابت خواهد بود، زیرا تقاضای کم برای محصولات فولادی به افزایش قیمت ها کمک نمی کند. در عین حال، کاهش قیمت نیز انتظار نمی رود، زیرا عرضه نیز محدود می باشد.
در این میان معامله گران در روز دوشنبه (۳ آوریل) گزارش دادند در بلند مدت، قیمت ‌ها می ‌توانند با اختلالات زنجیره تامین به دلیل حوادث در کارخانه‌ های ArcelorMittal، شرایط اضطراری تاتا استیل در Eimeiden، و همچنین کاهش قابل توجه تولید کویل نورد گرم فولادی در کارخانه Acciaierie d’Italia و کاهش واردات از آسیا افزایش یابد.

بررسی قیمت محصولات فولادی نورد گرم در بازار چین

به نقل از چندین منبع خبری، بازار چین در طی ۲۴ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۳ شاهد کاهش جزئی قیمت کویل نورد گرم فولادی بود. در این میان بررسی ها نشان می دهد قیمت کویل نورد گرم فولادی در بازار چین در هفته ۲۴ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۳ در محدوده ۶۶۰ تا ۶۷۰ دلار در هر تن گزارش شد. این در حالی است که قیمت این محصول در بازار چین نسبت به هفته قبل ۵ دلار در هر تن افت داشته است. باید توجه داشت که کاهش قیمت کویل نورد گرم فولادی در بازار چین با حجم کم تقاضا برای فولاد و همچنین بحران بانکی در این کشور تسهیل شده است.
تحلیل گران بازار در روز دوشنبه (۳ آوریل) اعلام کردند چشم انداز بازار محصولات فولادی نورد گرم چین اکنون به بهبود تقاضای فولاد در ماه آوریل و قیمت سنگ آهن بستگی دارد. بررسی ها نشان می دهد در ماه آوریل بازار قصد دارد در دسترس بودن حمایت دولتی برای بخش املاک و مستغلات و بهبود سرعت ساخت و ساز را تأیید کند. این عوامل به روند بیشتر قیمت محصولات فولادی نورد گرم چین بستگی دارد.
به نقل از برخی منابع خبری، با وجود بی ثباتی بازار چین، فولادسازان چینی برای سومین هفته متوالی تولید محصولات فولادی نورد گرم را افزایش داده اند. طبق گزارش Mysteel، کارخانه‌ های فولادی مستقر در چین طی هفته ۲۳ تا ۲۹ مارس ۲۰۲۳، ۳.۲ میلیون تن از این محصولات را تولید کردند که نسبت به هفته قبل ۳.۵ درصد افزایش یافته است. باید توجه داشت که افزایش تولید به دلیل احیای ظرفیت ها پس از تعمیرات فنی می باشد. در این میان بررسی ها نشان می دهد اشباع بیش از حد بازار چین از محصولات فولادی نورد گرم در شرایط تقاضای ناکافی ممکن است در کوتاه مدت به قیمت فولاد نورد گرم آسیب برساند.

بررسی قیمت محصولات فولادی نورد گرم در بازار ایالات متحده

برخی از فعالان بازار در روز دوشنبه (۳ آوریل) نشان دادند قیمت محصولات فولادی نورد گرم در ایالات متحده نیز برای هفته ۲۴ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۳ به دلیل سفارشات ضعیف کاهش یافته است زیرا خریداران نسبت به خرید محصولات فولادی با قیمت های بالا در بازار پر نوسان محتاط هستند.
به نقل از برخی منابع خبری قیمت محصولات فولادی نورد گرم در آمریکای شمالی برای هفته ۲۴ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۳ در محدوده ۱۰۰۰ تا ۱۰۵۰ دلار در هر تن گزارش شد. این در حالی است که قیمت این محصول حدود ۱۰۰ دلار در تن یا ۸.۷ درصد نسبت به هفته قبل کاهش یافته است.

بررسی قیمت محصولات فولادی نورد گرم در بازار هند

در این میان معامله گران در روز دوشنبه (۳ آوریل) گزارش دادند در بازار هند، قیمت‌ محصولات فولادی نورد گرم در هفته ۲۴ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۳ در محدوده ۷۸۰ تا ۷۸۵ دلار در هر تن شنیده شد. این در حالی است که قیمت این محصولات در هفته ۲۴ تا ۳۱ مارس ۲۰۲۳ نسبت به هفته قبل افزایش جزئی به میزان ۵ دلار در هر تن یا ۰.۶ درصد داشته است.
بررسی ها نشان می دهد قیمت‌ محصولات فولادی نورد گرم هند توسط دسته ‌های کوچک ثابتی از عرضه به اتحادیه اروپا پشتیبانی می ‌شود. با این حال باید توجه داشت که چشم انداز بیشتر بازار به دلیل کاهش خرید در بازار اروپا، کندی در بازار جهانی فولاد و جو ضعیف در بازار چین مثبت به نظر نمی رسد.

بررسی بازار محصولات فولادی نورد گرم در اوکراین

همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داده بود، اوکراین ۶۴.۴۶ هزار تن محصول فولادی نورد گرم تخت در ژانویه تا فوریه ۲۰۲۳ به قیمت ۴۳.۰۳ میلیون دلار و ۵۲.۸۹ هزار تن فولاد نورد شده بلند به قیمت ۴۸.۱۸ میلیون دلار صادر کرده است. بررسی ها نشان می دهد بزرگترین مصرف کنندگان محصولات فولادی نورد گرم اوکراین رومانی، لهستان و بلغارستان هستند.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.