جستجو

با حمایت معادن آفریقای‌جنوبی، چشم‌انداز رشد تولید جهانی پلاتین صعودی است. برآوردهای اولیه نرخ رشد تولید این فلز گرانبها را ۱/ ۳درصد در پایان سال‌۲۰۲۳ اعلام کرده‌‌‌‌‌‌‌اند. این رشد برخلاف روند سال‌گذشته بخش پلاتین است. تولید جهانی پلاتین با کاهش ۷/ ۵درصدی به ۸/ ۵‌میلیون اونس (moz) در سال‌۲۰۲۲ رسید. این حجم از تولید با کمک معدن‌کاران آفریقای‌جنوبی و ایالات‌متحده صورت‌گرفت که به تنهایی چیزی نزدیک به ۷/ ۴میلیون اونس در سال‌۲۰۲۱ و ۴/ ۴میلیون اونس در سال‌۲۰۲۲ پلاتین تولید کردند.
زیمبابوه و کانادا نیز به‌عنوان دیگر بازیگران مهم این حوزه، در سال‌۲۰۲۱ تولید کل خود را ۹/ ۱۲۹۵کیلو اونس (koz) و در سال‌۲۰۲۲ به ۳/ ۱۳۱۷کیلو اونس رساندند. آفریقای‌جنوبی بزرگ‌ترین تولیدکننده پلاتین در جهان است که ۸/ ۷۲درصد از کل تولید را در سال‌۲۰۲۲ به خود اختصاص داده‌است. این کشور در سال‌۲۰۲۲ حدود ۳/ ۴میلیون اونس پلاتین تولید کرد هرچند این عدد ۷/ ۷درصد نسبت به سال‌قبل کاهش داشت. این افت عمدتا به دلیل مشکلات عملیاتی در معادنی مانند ایمپالا، ماریکانا، اماندن بولت و… رخ‌داد. در همین حال، تولید ایالات‌متحده در سال‌۲۰۲۱ به دلیل توقف‌‌‌‌‌‌‌های کاری ناشی از مسائل ایمنی در معدن East Boulder و تعلیق هفت هفته‌ای تولید در معدن Stillwater به دلیل سیلی که در مونتانا در اواسط ژوئن ۲۰۲۲ رخ‌داد، حدود ۴/ ۱۶درصد کاهش یافت.

منبع: دنیای اقتصاد

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.