جستجو

یک کارشناس صنعت فولاد گفت: اکتشافات معدنی در کشور اهمیت زیادی دارد و باید در سال جاری آن را یکی از عوامل مهم در صنعت کشور دانست.


رامین راد با اشاره به اینکه در کشور اکتشافات معدنی اهمیت فراوانی دارد، اظهارداشت: اکتشافات معدنی را باید قلب تپنده توسعه معدنی و مهم‌ترین شتاب دهنده توسعه مناطق محروم کشور به شمار آورد.
وی گفت: واقعیت این است که ذخایر واقعی سنگ‌ آهن در کشور در مقایسه با توسعه روزشمار فولادسازی رشد متوازنی نداشته و حداکثر تا ۲۵ سال آینده می‌تواند نیاز‌های کشور را تامین کند.
این کارشناس صنعت فولاد افزود: عناصر یا فلزات نادر از دیگر بستر‌های مهم اکتشافی است که تاکنون نه تنها اکتشافات جدی در مقیاس جهانی روی آن‌ها صورت نگرفته بلکه در مسیر فرآوری نیز گام‌های عملی برداشته نشده است.
راد با تاکید بر اینکه فناوری‌های نوین و انقلاب چهارم صنعتی در اکتشافات یکی از مسائل مهم در اکتشافات جدید معادن است، بیان کرد: برخی شرکت‌ها خود را به تکنولوژی‌های روز نزدیک کرده‌اند تا بتوانند از اکتشافات جدید استفاده کنند.
وی در پایان تاکید کرد: اگر در اکتشافات جدید انقلابی رخ ندهد باید پاسخگوی آیندگان باشیم، زیرا معادن ما تا چندین سال آینده جوابگوی نیاز‌های معدنی نیست و باید فکری در استفاده و استخراج درست معادن داشته باشیم تا بتوانیم از منابع طبیعی که در طبیعت وجود دارد بدون آسیب استفاده بهینه داشته باشیم.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.