جستجو

یک کارشناس صنعت فولاد گفت: دولت و دیگر دولت‌های دارای بازار فولادی باید در نظر داشته باشند که این بازار نوسانات زیادی در شرایط خاص به همراه دارد و رابطه مستقیم با ارتباط بین المللی کشورها در شرایط اقتصادی دارد.


امیر علی اعلم با اشاره به اینکه یکی از بزرگترین پیش بینی‌ها در سال گذشته افزایش بالای قیمت فولاد در سال جدید بوده است، اظهار داشت: جالب این است که قیمت‌ها در کشور چین که در دنیا حرفی برای گفتن در صنعت فولاد دارد، در حال کاهش است اما عرضه و تولید همچنان رقم قابل توجهی را نشان می دهد.
وی گفت: با نزدیک شدن به فصل ساخت و سازها، تقاضا برای محصولات فولادی بسیار زیاد می‌شود اما با وجود وضعیت اقتصاد این تقاضا، ممکن است مانند سابق نباشد، از این جهت با چنین شرایطی محصولات فولادی با کاهش قیمت روبرو می‌شوند.
این کارشناس صنعت فولاد افزود: افزایش نرخ‌های بهره و همچنین وضعیت ناپایدار اقتصادی بر پروژه‌های ساختمانی و زیرساختی جدید تأثیر منفی در بازار می گذارد، تا جایی که سبب کاهش تقاضا برای مصرف کنندگان محصولات فولادی می‌شود.
اعلم تصریح کرد: براساس تحلیل‌های انجام شده، بازار فولاد در ۳ ماهه اول سال رشد خود را می کند اما این رشد تا جایی ادامه خواهد داشت که تقاضا در بازارهای جهانی با وجود ساخت و سازها، واردات و صادرات انجام شود.
وی بیان کرد: وضعیت ناپایدار اقتصادی و تأثیرات منفی و نوسانات ارز در بازار فولاد در سال جاری نیاز به تمهیدات جدیدی دارد.
این فعال بازار فولاد در پایان اظهارداشت: دولت و دیگر دولت‌های دارای بازار فولادی باید در نظر داشته باشند که این بازار نوسانات زیادی در شرایط خاص به همراه دارد و رابطه مستقیم با ارتباط بین المللی کشورها در شرایط اقتصادی دارد. برهمین اساس، با زیرساخت درست و پیش‌ بینی‌های انجام شده باید بتوانند خود را در این آشفته بازار نجات دهند.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.