جستجو

شواهد روشنی از افزایش میل سرمایه‌‌‌‌‌‌‌گذاران به حضور در بخش معدن وجود دارد.برخی برآوردها با اشاره به میزان تزریق سرمایه به بخش معدن در سال‌۲۰۲۲، تاکید دارد هزینه‌های سرمایه‌‌‌‌‌‌‌ای معدن‌کاری در سال‌۲۰۲۳ به میزان ۱۲‌درصد افزایش خواهد یافت. خاک‌‌‌‌‌‌‌های کمیاب و تلاش برای کربن‌زدایی دو محرک اصلی این وضعیت است. در سال‌۲۰۲۲ این عدد بیش از ۶۴‌میلیارد دلار بوده‌است. آخرین بررسی در مورد مخارج سرمایه‌‌‌‌‌‌‌ای برای سال‌مالی جاری حاکی از افزایش دو رقمی دیگر در مخارج سرمایه معدن درمیان معدنچیان پیشرو است.
پس از افزایش ۱۹‌درصدی در سال‌۲۰۲۱، ابتدا انتظار می‌رفت که هزینه سرمایه‌‌‌‌‌‌‌ای ۲۰ معدنچی پیشرو بیش از ۲۰‌درصد در سال‌۲۰۲۲ افزایش یابد، اما به دلیل عواملی مانند رکود، نرخ ارز و تعویق قراردادها، این افزایش کمتر از حد انتظار بود. این عدد طبق برآوردهای تازه در سال‌۲۰۲۳، در بین ۲۰شرکت پیشرو که مورد ردیابی نهادهای پژوهشی هستند حدود ۱۳درصد است.‌ عددی که سطح مخارج سرمایه‌گذاری را در بین معدن‌کاران بزرگ تا ۶/ ۷۱میلیارد دلار بالا می‌برد. انتظار می‌رود معدنچیان با سرمایه‌گذاری بیشتر به افزایش تولید مواد معدنی و خاک‌های کمیاب در راستای تحقق اهداف کربن‌زدایی کمک کنند. شواهد موجود نشان می‌دهد ریوتینتو، بی‌‌‌‌‌‌‌اچ‌‌‌‌‌‌‌پی، واله و آنگلو‌آمریکن به‌ترتیب برترین پرچمداران این مسیر هستند.

منبع: دنیای اقتصاد

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.