جستجو

مدیرعامل شرکت ام سی سی (MCC) چین در دیدار با رئیس هیات عامل ایمیدرو، بر عزم جدی این شرکت برای توسعه همکاری ها و حضور فعال در هوشمندسازی کارخانه های فولادسازی ایران تاکید کرد.


در این دیدار وجیه اله جعفری با استقبال از تمایل این شرکت برای توسعه همکاری ها با بخش معدن و صنایع معدنی ایران، افزود: همکاری شرکت MCC چین با ایمیدرو و شرکت های تابعه می تواند در قالب تسریع در اجرا و راه اندازی پروژه های موجود و نیز در ارائه پیشنهادات برای پروژه های آتی در ایران مطرح و توسعه یابد.
وی تصریح کرد: عزم جدی شرکت MCCدر پیشبرد پروژه های جاری و نیز تسریع در تکمیل و بهره برداری از پروژه های فولاد میانه و فولاد قائنات برای ایمیدرو حائز اهیمت بوده و انتظار داریم این امر با کیفیت بالا و با استفاده از تکنولوژی های روز جهان انجام شود.
جعفری خاطر نشان کرد: ایران به رغم محدودیت های انرژی، طی سال گذشته توانست میزان تولید فولاد خود را افزایش دهد و در حال حاضر توسعه زنجیره های بالادستی و پایین دستی فولاد برای ایمیدرو از اهمیت بیشتری برخوردار است. اگرچه در حوزه فولادسازی نیز تمایل به استفاده از دانش و تکنولوژی روز شرکت MCC به منظور هوشمندسازی کارخانه های فولاد از جمله فولاد قائنات داریم.
مدیرعامل شرکت MCC چین نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از تمایل ایمیدرو به توسعه همکاری های با این شرکت گفت: هدف مشترک ما تسریع در اجرای پروژه ها و توسعه همکاری های با تعریف پروژه های جدید است بنابراین تمام تلاش خود را در جهت تسریع در اجرای پروژه های موجود و نیز انجام ارزیابی های لازم در راستای هوشمندسازی کارخانه فولاد قائنات خواهیم کرد.
وی با اشاره به نمونه های موفق هوشمندسازی کارخانه های فولادسازی چین توسط ام سی سی، گفت: اطمینان می دهیم که با استفاده از تکنولوژی های روز و با بهترین کیفیت، هوشمندسازی را در فولادسازی قائنات را اجرا کنیم. کاهش نیاز به نیروی انسانی و همچنین کاهش مصرف انرژی و آلودگی های زیست محیطی از جمله مزایای هوشمندسازی فولادسازی ها است که آن را تضمین خواهیم کرد.

تمایل چینی ها برای انتقال تکنولوژی به ایران

مدیرعامل این شرکت چینی خاطر نشان کرد: صنعت فولادسازی چین تمایل به انتقال تکنولوژی و همکاری دوجانبه با ایران دارد. همچنین با توجه به اینکه چین در فولادسازی به استقلال دست یافته است تمایل داریم در این زمینه نیز به ایران کمک کنیم.
حسام مقدمعلی، معاون طرح های معدن و صنایع معدنی ایمیدرو نیز در این نشست ضمن ابراز تمایل به اجرای پروژه های جدید با این شرکت اظهار کرد: پروژه های حوزه زیرساخت و انرژی همچون احداث نیروگاه های خورشیدی از دیگر زمینه های همکاری به شمار می رود.
وی پیشنهاد کرد: نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی کوچک مقیاس در خور و بیابانک به عنوان نمونه احداث شود. مقدمعلی افزود: به دنبال شریک تجاری در احداث کارخانه پترولیم کک هستیم که می تواند یکی دیگر از زمینه های همکاری قرار گیرد.
محمد آقاجانلو، مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران نیز گفت: خوشبختانه ایران از لحاظ تولید فولاد بر اساس ظرفیت های پیش بینی شده در وضعیت در وضعیت مطلوب قرار داشته اما این شرکت می تواند در قالب تولید فولادهای کیفی و با ارزش افزوده بالاتر زمینه های همکاری با شرکت ملی فولاد ایران را فراهم کند. وی افزود: از ارائه پیشنهاداتی برای کاهش مصرف انرژی به ویژه در فصل زمستان در صنعت فولاد استقبال خواهیم کرد.

منبع ایمیدرو

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.