جستجو

رئیس بانک مرکزی فیلیپین طی اظهاراتی تأکید کرد که موقعیت برتر واحد پول ایالات متحده در اقتصاد جهان به تدریج در طول زمان کاهش خواهد یافت.


فیلیپ مدالا، رئیس بانک مرکزی فیلیپین، روز چهارشنبه در گفتگو با ریانووستی تأکید کرد که موقعیت برتر واحد پول ایالات متحده در اقتصاد جهان به تدریج در طول زمان کاهش خواهد یافت.
مدالا خواستار ایجاد یک جهان چند ارزی شد، اگرچه وی یادآوری کرد که دلار همچنان در سطح جهانی به دلیل بازار عظیم اوراق قرضه دولتی ایالات متحده بر دیگر ارزها مزیت دارد.
وی در حاشیه نشست بهاره صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در واشنگتن گفت: ما خواهان جهانی چند ارزی هستیم، اما تا کنون ارزهای دیگر بازارهای بین‌المللی لازم را برای حمایت از خود ندارند.
رئیس بانک مرکزی فیلیپین در ادامه اظهار داشت: من فکر می کنم با گذشت زمان سلطه دلار کمتر و کمتر خواهد شد.
بر اساس این گزارش، روند دلارزدایی در سراسر جهان شتاب بیشتری به دست آورده است زیرا کشورهای بیشتری به دنبال جایگزین‌هایی برای ارز ایالات متحده هستند.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اخیراً اعلام کرد که دلار و سایر ارزهای غربی به ناچار موقعیت پیشروی خود را در معاملات جهانی از دست خواهند داد زیرا سیاست‌های فعلی کشورهای غربی، برتری دلار و یورو را در پرداخت های بین المللی تضعیف می‌کند.
بر اساس آخرین داده های صندوق بین المللی پول، سهم دلار از ذخایر ارزی جهانی در سال گذشته میلادی به 58.36 درصد کاهش یافت و کاهش دو دهه‌ای این ارز را باز هم ادامه داد.
بر اساس داده های صندوق بین المللی پول، سهم دلار آمریکا 0.44 درصد کاهش یافت که بزرگترین افت از هر ارز دیگر در ترکیب ذخایر رسمی فارکس محسوب می‌شود.

منبع: تسنیم

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.