جستجو

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که چین در سیستم مالی جهانی مقاوم است.


صندوق بین‌المللی پول (IMF) در آخرین چشم‌انداز اقتصاد جهانی خود هشدار داد که اقتصاد جهانی به سمت ضعیف‌ترین رشد میان مدت خود در بیش از ۳۰ سال گذشته پیش می‌رود.
صندوق بین‌المللی پول انتظار دارد که رشد جهانی در سال ۲۰۲۸ حدود سه درصد باشد که پایین‌ترین پیش‌بینی میان‌مدت در گزارش چشم‌انداز اقتصاد جهانی صندوق بین‌المللی پول از سال ۱۹۹۰ است.
در این گزارش ذکر شده است که در سال‌های اخیر به دلیل افزایش نرخ بهره و درگیری روسیه و اوکراین رشد اقتصاد جهانی کاهش یافته است. در همین حال، تورم بالا و فشارهای بانکی در ایالات‌متحده و اروپا در حال افزایش عدم اطمینان به یک اقتصاد پیچیده است.
صندوق بین‌المللی پول اظهار کرد: «تا زمانی که بخش مالی ناآرام باقی بماند، عدم اطمینان زیاد و موازنه ریسک‌ها به شدت به سمت نزولی تغییر خواهد کرد».
توبیاس آدریان، مشاور مالی و مدیر بخش بازارهای پولی و سرمایه صندوق بین‌المللی پول گفت که اقتصادهای بزرگ بازارهای نوظهور، از جمله چین، انعطاف‌پذیر باقی مانده‌اند.
آدریان افزود: «بنابراین، وقتی به مجموع جریان‌ها به بازارهای نوظهور نگاه می‌کنید، چین بزرگترین دریافت‌کننده سرمایه جهانی است که این مورد برای اقتصاد چین خوب خواهد بود».
با وجود کاهش رشد جهانی در سال ۲۰۲۳، صندوق بین المللی پول در مورد چشم‌انداز رشد چین مثبت است.
توماس هلبلینگ، معاون بخش آسیا و اقیانوسیه صندوق بین‌المللی پول گفت که صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی می‌کند که اقتصاد چین در سال ۲۰۲۳ رشد قوی را تجربه خواهد کرد و هدف رشد حدود پنج درصدی دولت نزدیک به پیش‌بینی‌های صندوق بین‌المللی پول است.

منبع: ایسنا

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.