جستجو

سنگ‌آهن در آخرین روز هفته منتهی به ‌روز جمعه ۱۴آوریل، کاهش نرخ اندکی داشت و پلتس، بهای این محصول عیار ۶۲‌درصد وارداتی به بنادر شمالی چین را برابر ۱۱۸دلار و ۹۰سنت ارزیابی کرد که این رقم نسبت به بهای فروش آن در روز قبل افت ۵سنتی داشت.


محصولات زنجیره آهن و فولاد در بازارهای جهانی از سکه افتادند. به این ترتیب، پلتس بهای سنگ‌آهن‌، زغال‌سنگ و قراضه، به‌عنوان سه‌ماده اولیه مصرفی در تولید فولاد را در روز پایانی هفته منتهی به ‌روز جمعه ۱۴آوریل با کاهش نرخ اعلام کرد. با این حال، احتمال رشد هرچند محدود قیمتی در این بازار با توجه به شروع فصل دوم سال که زمان سنتی رونق بازار محصولات فولادی در چین است وجود دارد.

سنگ‌آهن مرز ۱۲۰دلاری را از دست داد

سنگ‌آهن در آخرین روز هفته منتهی به ‌روز جمعه ۱۴آوریل، کاهش نرخ اندکی داشت و پلتس، بهای این محصول عیار ۶۲‌درصد وارداتی به بنادر شمالی چین را برابر ۱۱۸دلار و ۹۰سنت ارزیابی کرد که این رقم نسبت به بهای فروش آن در روز قبل افت ۵سنتی داشت. در حالی که عدم‌رشد تقاضا در بازار محصولات فولادی مطابق آنچه انتظار می‌رفت، زمینه فروکش تقاضا در رینگ سنگ‌آهن و افت نرخ این محصول را فراهم کرده است، سه‌ماه دوم سال زمان سنتی رشد تقاضا در بازار محصولات فولادی چین بوده و همین موضوع باعث شده است تا خوش‌بینی هرچند محدودی نسبت به بازگشت تقاضا در میان‌مدت شکل گیرد. نشریه پلتس، پریمیوم هر تن زغال‌سنگ متالورژیک استرالیا، فوب این کشور را برای روز جمعه ۱۴آوریل با ثبت کاهش روزانه ۵/ ۶دلاری برابر ۲۷۵دلار به ازای هر تن و این محصول تحویل بنادر چین را نیز با ثبت کاهش روزانه ۵/ ۶دلاری برابر ۲۸۸دلار به ازای هر تن ارزیابی کرد.

زغال‌سنگ؛ پیشتاز افت نرخ

یک بازرگان هندی گفت: «به نظر می‌رسد بازار فضای بیشتری برای اصلاح دارد که در نتیجه تصمیم ما برای حفظ مبنای انتظار و دید یا شاید انتخاب مبنای انعقاد معامله وابسته به شاخص است. احتمالا حدود ۲۵ تا ۳۰تن خواهد بود.» کاهش تمایل به خرید و امیدواری نسبت به اصلاح بیشتر قیمت در کوتاه‌مدت باعث شد تا تنها ظرف یک‌روز ۵/ ۶دلار از ارزش هر تن زغال متالورژیک استرالیا کاسته شود. یک تاجر هندی در گفت‌وگو با پلتس گفت که بازار زغال‌سنگ متالورژیک، فضای بیشتری برای اصلاح دارد. فعالان بازار احتمال می‌دهند که قیمت‌ این ماده معدنی حدود ۲۵ تا ۳۰دلار دیگر ارزان شود؛ بنابراین ترجیح می‌دهند فعلا از خرید اجتناب کنند.

منبع: دنیای اقتصاد

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.