جستجو

با توجه به هدف کاهش انتشار کربن، دولت چین قصد دارد میزان تولید محصولات فولادی توسط تولید کنندگان داخلی در سال ۲۰۲۳ را به سطح ۲۰۲۲ محدود کند.


چین قصد دارد طرحی را منتشر کند که تولید کنندگان داخلی فولاد را ملزم می کند تا اطمینان حاصل کنند که تولید امسال از سطح سال ۲۰۲۲ فراتر نرود. باید توجه داشت که میزان تولید محصولات فولادی چین در سال ۲۰۲۲ در محدوده ۱.۰۱۸ میلیارد تن گزارش شده است.
فعالان بازار در روز دوشنبه (۱۷ آوریل) اعلام کردند دولت چین باید طرح محدودیت تولید محصولات فولادی چین را تا پایان آوریل ۲۰۲۳ اعلام کند.
به نقل از چندین منبع خبری، این اقدام که تا پایان آوریل اعلام می شود، منعکس کننده نگرانی مقامات در مورد تقاضای ضعیف برای فولاد است، اما منابع خبری اعلام کردند که نیازی به کاهش شدید درصدهای مشخصی ندارد. این سازش به دیدگاه های مختلف در مورد چشم انداز اقتصادی سال ۲۰۲۳ اشاره دارد. بررسی ها نشان می دهد هدف کاهش سطح انتشار کربن در هر تن محصول تولید شده، به عنوان یک مکانیسم نظارتی باقی خواهد ماند.
در این میان معامله گران در روز دوشنبه (۱۷ آوریل) گزارش دادند این محدودیت می تواند با کاهش عرضه مازاد بر قیمت ها تأثیر مثبتی داشته باشد. با این حال بررسی ها نشان می دهد طرح محدودیت تولید محصولات فولادی چین در سال ۲۰۲۳ باعث افزایش فشار بر کارخانه‌ های فولادی خواهد شد که قبلاً با سود کم و پیامدهای اختلالات تولید در سال گذشته مواجه شده ‌اند.
باید توجه داشت که طرح محدودیت تولید محصولات فولادی چین در سال ۲۰۲۳ همچنین تا حدودی به سمت تحقق جاه ‌طلبی‌ های زیست ‌محیطی پکن خواهد رفت، زیرا دولت مدت‌ هاست که به فولاد به عنوان بخشی از تعهدات اقلیمی و تلاش ‌های خود برای کاهش انتشار کربن نگاه می ‌کند.
همچنین تحلیل گران بازار در روز دوشنبه (۱۷ آوریل) گزارش دادند در نیمه دوم سال ۲۰۲۳، زمانی که شرایط بازار تغییر کند، تعدیل پویا در سطح تولید محصولات فولادی در چین انجام خواهد شد.
به نقل از برخی تاجران، امید به بهبود بازار محصولات فولادی چین، فولادسازان چینی را بر آن داشته تا پس از باز شدن اقتصاد و ورود چین به فصل اوج ساخت و ساز، تولید خود را افزایش دهند. با این حال بررسی ها نشان می دهد تقاضا در سال ۲۰۲۳ به میزان مورد انتظار رشد نکرده است. بر اساس گزارش Mysteel، حدود ۱۱ کارخانه چینی در هفته گذشته به دلیل بازار ضعیف، قیمت فولاد ساختاری را کاهش دادند.
فعالان بازار در روز دوشنبه (۱۷ آوریل) اعلام کردند فولادسازان مستقر در در چین ماه هاست که با مازاد عرضه و افزایش قیمت مواد خام، به ویژه سنگ آهن دست و پنجه نرم می کنند. باید توجه داشت که این امر دولت را بر آن داشت تا کمپین گسترده ای را برای مهار این هزینه ها راه اندازی کند.
همچنین برخی منابع خبری گزارش دادند در عین حال، رشد اعتباری بالاتر از حد انتظار در چین در مارس ۲۰۲۳ و افزایش علاقه به وام های رهنی نشان می دهد که اقدامات دولت برای تحریک سرمایه گذاری کار می کند. در نتیجه این به معنای تغییراتی در بازار املاک و مستغلات چین است. باید توجه داشت که بازار املاک و مستغلات چین بزرگترین مصرف کننده محصولات فولادی در این کشور است.
همانطور که مرکز GMK قبلاً گزارش داد، فولادسازان مستقر در چین در ژانویه تا فوریه ۲۰۲۳ تولید محصولات فولادی را به ۱۶۸.۷ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در این کشور در ژانویه تا فوریه ۲۰۲۳ حدود 5.6 درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است. طبق گزارش WorldSteel، کشور چین در ژانویه ۲۰۲۳ حدود ۷۹.۵ میلیون تن محصول فولادی تولید کرد که ۲.۳ درصد بیشتر از ژانویه ۲۰۲۲ بوده است. بنابراین بررسی ها نشان می دهد میزان تولید محصول فولادی در چین در فوریه ۲۰۲۳ حدود ۸۹ میلیون تن گزارش شده است.
همچنین تحلیل گران بازار در روز دوشنبه (۱۷ آوریل) گزارش دادند چین به دنبال کاهش ظرفیت مازاد فولادسازی است. بررسی ها نشان می دهد در آوریل ۲۰۲۳، سودآوری تولید فولاد در این کشور در میان رشد حجم آن و بهبود آهسته تقاضا از سوی مصرف کنندگان نهایی، به کاهش خود ادامه داده است. با این حال باید توجه داشت که حتی در این شرایط نیز کارخانه های فولاد همچنان هیچ نشانه ای از کاهش تولید نشان نداده اند. طبق گزارش‌ های قبلی رسانه ‌ها، مقامات چین قرار بود کاهش ۲.۵ درصدی تولید محصولات فولادی را در سال ۲۰۲۳ اعلام کنند.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.