جستجو

عضو هیأت ‌مدیره انجمن تولیدكنندگان فولاد گفت: با کاهش ارز در بازار آزاد، قیمت‌های کمتری در بازار فولاد نیز به چشم خواهد خورد.


بهادر احرامیان در خصوص فروش محصولات فولادی با دلار نیمایی اظهارداشت: در صورتی که هدف از فروش محصولات فولادی با دلار نیمایی مدیریت بازار ارز باشد، همچنان در تنظیم بازار فولاد بی‌تأثیر خواهد بود. در واقع، مشکلی که در این حوزه وجود دارد، این است که دلار در بازار آزاد به عنوان شکل‌دهنده انتظارات شناخته می‌شود؛ اما همچنان با دلار نیمایی قیمت‌گذاری می‌شوند.
وی در عین حال گفت: ارز آزاد با ارز نیمایی اختلافی در حدود ۵۰ درصد دارد، بنابراین حتی با وجود تأکید دولت بر فروش محصولات فولادی با دلار نیمایی، همچنان دلار آزاد در مبادلات مبنا قرار می‌گیرد.
عضو هیأت ‌مدیره انجمن تولیدكنندگان فولاد به مسئولان پیشنهاد کرد که تلاش کنند تا اختلاف دلار آزاد و نیمایی به کمترین میزان برسد، چرا که با افزایش دلار در بازار آزاد، هیجانات نیز به موازات آن افزایش می‌یابد.
احرامیان معتقد است که با کاهش ارز در بازار آزاد، قیمت‌های کمتری در بازار فولاد به چشم خواهد خورد.
وی در پایان اظهارداشت: اختلاف قیمت دلار آزاد و نیمایی باعث می‌شود انتظارات شکل گرفته بین مصرف‌کننده، تولیدکننده و تمام بازار با تأثیر مستقیم بر قیمت‌ها افزایش پیدا کند.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.