جستجو

یک کارشناس صنعت فولاد گفت: براساس آخرین آمار تولید فولاد در کشور، بیشترین مصرف این تولیدات در داخل صورت می‌گیرد.


حسن طاهری اظهار داشت: یکی از پرسش‌های متداول که در ذهن صنعتگران و افرادی که در صنعت مشغول به فعالیت هستند، می‌گذرد، این است که چند درصد فولاد مصرف داخلی می‌شود؟
وی گفت: در سنوات گذشته بحث‌های بسیاری در این رابطه عنوان شده است که سازمان‌های زیربط، مانند انجمن تولید کنندگان فولاد ایران، مرکز متخصصین و ایمیدرو ارقامی را در این خصوص اعلام کرده‌اند.
این فعال بازار فولاد تصریح کرد: براساس آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان بهمن بیش از ۳۶ میلیون تن از انواع اقلام فولادی در کشور تولید شده که از این میزان حدود ۱۳ میلیون تن صادر و باقی صرف مصارف داخلی شده است.
وی با بیان اینکه حجم عمده فولاد تولیدی کشور صرف مصارف داخل می شود، گفت: این خود نقطه قوت در صنعت و به خودکفایی رسیدن کشور در شرایط بحرانی و اقتصادی جهانی است.
به گفته طاهری، با تولید داخلی و روند رو به رشد صادرات به کشورهای دارای نیاز به این محصولات، می‌توان ارزآوری‌های بسیاری را فراهم کرد اما یکی از کارهایی که دولت باید برای حمایت از صنعتگران حوزه فولاد انجام دهد، حذف یا سبک کردن قوانین دستوری و کاهش مالیات‌های کارشناسی نشده است.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.