جستجو

یک کارشناس صنعت فولاد گفت: یکی از بزرگترین چالش ها در بخش معادن و حفاری کمبود ماشین آلات معدنی است.


تقی بهرامی با اشاره به چالش‌های بخش معدن در حوزه اقتصاد گفت: براساس آخرین تحلیل‌‌های انجام شده، مهمترین موضوعی که در تخصیص بودجه ۱۴۰۲ باید مورد توجه قرار گیرد، تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و صنعتی است.
وی گفت: در سال گذشته منابعی در بودجه برای این مجموعه ها پیش‌بینی شد اما بخش زیادی از این منابع محقق نشد که این امر گلایه مندی تولیدکنندگان و صنعتگران را در پی داشت.
بهرامی افزود: بیشتر معدن داران به دلیل مشکلات زیاد در این حوزه قادر به تامین ماشین‌آلات صنعتی خود نیستند. در این راستا، با چالش‌هایی که دولت در واردات و مالیات این ماشین‌آلات در نظر گرفته، عرصه را بر این افراد تنگ کرده است.
بهرامی بیان کرد: همچنین در بودجه ۱۴۰۲ باید به سمت تامین این ماشین آلات رفت و باید از این اقدام حمایت شود. از سوی دیگر، مجوز مورد نیاز برای واردات ماشین آلاتی را که در داخل تولید نمی شود، صادر کرد.
وی با بیان اینکه معادن مس می توانند دارای ارز آوری فراوان برای کشور باشند، خاطرنشان کرد: دولت باید به این معادن توجه ویژه ای داشته باشند، چرا که معادن مس تحریم پذیری کمتری دارند، ضمن اینکه باید زنجیره مس در کشور تکمیل و صنایع پایین دستی آن فعال شود.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.