جستجو

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس این سازمان از اجرای بزرگترین عملیات پیمایش زمین‌شناسی از ابتدای اریبهشت‌ماه سال جاری همزمان با اجرای طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی کشور توسط این سازمان خبر داد.


علیرضا شهیدی گفت: این عملیات با حضور دستکم ۲۰۰ متخصص زمین‌شناسی و اکتشاف از سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در قالب اعزام ۶۵ گروه عملیاتی در استان‌های هدف انجام می‌شود که با توجه به کمیت و کیفیت برداشت و گستردگی آن، در سه دهه اخیر بی‌سابقه است.
وی با بیان اینکه در این پیمایش عملیات تولید اطلاعات پایه زمین‌شناسی و کشف ذخایر معدنی و همچنین برداشت داده‌های ژئوفیزیک هوابرد در مناطق اجرای طرح تحول صورت می‌گیرد، افزود: در این دوره از پیمایش مساحتی در حدود ۸۰ هزار کیلومتر مربع از سطح کشور مورد بررسی‌های زمین‌شناسی و اکتشافی قرار خواهد گرفت که امیدواریم نتایج این طرح موجب تحول چشمگیر در بخش معدن و عمران کشور و ورود سرمایه‌گذاران جهت تکمیل اکتشاف عمومی و تفصیلی با استفاده از اطلاعات پایه تولیدی این سازمان شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی، ژئوشیمی و زمین‌شناسی اقتصادی در استان‌های کردستان، آذربایجان غربی و بلوک تحول قم، مرکزی، اصفهان و البرز و همچنین عملیات برداشت داده‌های ژئوفیزیک هوایی در منطقه بردسکن، کاشمر و سبزوار استان خراسان رضوی از جمله اهداف این پیمایش بزرگ است.
شهیدی ضمن ابراز امیدواری از اجرای هدفمند و منظم طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی کشور گفت: لازمه این امر پشتیبانی مناسب و تأمین منابع موردنظر این طرح است، به‌نحوی که روند تولید اطلاعات پایه زمین‌شناسی و اکتشافی و همچنین کشف ذخایر پنهان و عمیق معدنی شتاب مناسب و شایسته‌ای گیرد تا منجر به کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در بخش عمران و معدن کشور شود.
لازم به ذکر است؛ طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایرمعدنی با طراحی و ابتکار عمل سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور همزمان با شروع به کار دولت سیزدهم در قالب توافقنامه سه‌جانبه بخش معدن کشور متشکل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، معاونت معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، در استان خراسان جنوبی آغاز شد که نتایج و دستاورد‌های آن در بازه مقرر ۱۲ ماهه تحویل مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت شد.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.