جستجو

بر اساس آخرین گزارش ماهانه منتشر شده توسط انجمن آهن و فولاد چین که اشاره می کند اقدامات دولت مرکزی برای تثبیت رشد اقتصادی باید تقاضای فولاد داخلی را ثابت نگه دارد، انتظار می رود قیمت فولاد چین در کوتاه مدت در ثبات نسبی بماند. اما وضعیت پیچیده بازارهای بین المللی روند تقاضا در خارج از این کشور را نامشخص نموده است.
آخرین پیش‌بینی انجمن جهانی فولاد نشان داد که انتظار می‌رود تقاضای جهانی فولاد امسال با رشد سالانه 2.3 درصدی به 1.82 میلیارد تن برسد و تقاضای چین ممکن است به 939 میلیون تن برسد که 2 درصد بیشتر از سال قبل خواهد بود. البته با وجود رشد سالانه، تقاضای فولاد هم در چین و هم در جهان نمی تواند به سطح سال 2021 بازگردد.
در بازار داخلی چین، تقاضای فولاد در بخش تولید صنایع احتمالاً رشد سالانه را حفظ می کند، در حالی که چشم انداز تقاضا برای صنعت ساخت و ساز با توجه به تداوم ضعف بازار املاک چندان خوشایند نیست.
این انجمن پیشنهاد نموده که تولیدکنندگان فولاد چین اقداماتی را برای حفظ تعادل بین عرضه و تقاضا انجام دهند، زیرا تولید فولاد داخلی به سرعت افزایش یافته در حالی که رشد تقاضا محدود شده که به دلیل رکود در بخش املاک و مستغلات است. در ماه مارس، تولید روزانه فولاد خام چین به طور متوسط 3.09 میلیون تن در روز بود که 8 درصد نسبت به دو ماه اول سال رشد داشت.

منبع: ایفنا

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.