جستجو

با توجه به راه اندازی کارخانه های جدید در ترکیه، انتظار می ‌رود ارقام تولید محصولات فولادی در ترکیه در ماه های آینده افزایش یابد.


Veysel Yayan دبیرکل اتحادیه تولید کنندگان فولاد ترکیه (TCUD) در یک کنفرانس حرفه ای در روز جمعه (۲۸ آوریل) اعلام کرد صنعت فولاد ترکیه مسیر رشد ثابتی ندارد، اما انتظار می ‌رود در ماه ‌های آینده رشد بیشتری در بخش فولاد این کشور ایجاد شود.
فعالان بازار در روز جمعه (۲۸ آوریل) گزارش دادند سطح استفاده از ظرفیت فولاد ترکیه در صنعت در ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ به ۵۳ درصد کاهش یافته است.
به نقل از چندین منبع خبری، فولادسازان ترکیه در سال ۲۰۲۲ به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین و بحران انرژی، تولید محصولات فولادی را ۱۲.۹ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش دادند. بررسی ها نشان می دهد در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳، تولید محصولات فولادی در کشور ترکیه حدود ۲۱.۵ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افت کرد.
آقای Veysel Yayan دبیرکل اتحادیه تولید کنندگان فولاد ترکیه (TCUD) اظهار کرد: بخش فولاد ترکیه باید در ماه های آینده بهبود یابد، به طوری که با از سرگیری تولید در کارخانه فولاد Isdemir، افزایش حجم ذوب فولاد در آوریل ۲۰۲۳ پیش بینی می شود. باید توجه داشت که ارقام تولید محصولات فولادی ترکیه برای نیمه دوم سال ۲۰۲۳ به دلیل راه اندازی کارخانه جدید Tosyalı در Sariseki بهبود خواهد یافت.
یک نماینده اتحادیه تولید کنندگان فولاد ترکیه (TCUD) اعلام کرد که ظرفیت استفاده از صنعت فولاد ترکیه در ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ به ۵۳ درصد کاهش یافت. این در حالی است که میزان استفاده از صنعت فولاد ترکیه در مقایسه با سه ماه اول سال ۲۰۲۲ که حدود ۷۰ درصد بود، ۱۷ درصد کاهش یافته است.
به نقل از برخی تاجران، فولادسازان کشور ترکیه نه تنها با اقدامات حمایتی اتحادیه اروپا و ایالات متحده، بلکه با کاهش تقاضای جهانی فولاد مواجه هستند. طبق پیش بینی آقای Veysel Yayan دبیرکل اتحادیه تولید کنندگان فولاد ترکیه (TCUD)، چشم انداز بازار فولاد ترکیه از جولای ۲۰۲۳ بهتر خواهد شد.
در این میان تحلیل گران بازار در روز جمعه (۲۸ آوریل) اعلام کردند در دو ماهه اول سال ۲۰۲۳، سهم محصولات فولادی تخت وارداتی به ترکیه از کل مصرف کشور به ۵۱.۲ درصد افزایش یافته است.
آقای Veysel Yayan دبیرکل اتحادیه تولید کنندگان فولاد ترکیه (TCUD) گفت: در بین کشورهایی که ترکیه از آن محصولات فولادی نورد شده وارد می کند، فدراسیون روسیه و پس از آن چین و کره جنوبی، ژاپن، اندونزی و تایوان در رتبه های بعدی قرار دارند. با این حال باید توجه داشت که تجارت بین این کشورها یک طرفه است و ترکیه نمی تواند به این بازارها صادرات داشته باشد. بررسی ها نشان می دهد در ژانویه تا فوریه ۲۰۲۳، نسبت صادرات و واردات محصولات فولادی کشور ترکیه به ۵۵.۳ درصد رسید. این در حالی است که نسبت صادرات و واردات در ژانویه تا فوریه ۲۰۲۳ در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ که برابر ۸۰.۱ درصد بود، کاهش یافته است.
شرکت های فولادی ترکیه در مارس ۲۰۲۳ تولید محصولات فولادی را به ۲.۷۱۳ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در مارس ۲۰۲۳ حدود ۲۸.۹ درصد نسبت به فوریه ۲۰۲۳ افزایش یافته است.
همچنین معامله گران در روز جمعه (۲۸ آوریل) گزارش دادند فولادسازان مستقر در ترکیه تولید محصولات فولادی را در مارس ۲۰۲۳ حدود ۱۸.۶ درصد در مقایسه با مارس ۲۰۲۲، کاهش دادند.
همچنین شرکت فولادی Isdemir مستقر در ترکیه اعلام کرد که به سطح تولید قبل از زلزله فوریه ۲۰۲۳ رسیده است و تولید به صورت تدریجی و کنترل شده در این کارخانه از سر گرفته شده است. باید توجه داشت که بررسی های بیمه و مطالعات ارزیابی خسارت در تاسیسات این شرکت همچنان ادامه دارد.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.