جستجو

قیمت اسلب صادراتی برزیل برای دومین هفته متوالی ثابت باقی ماند، این درحالی است که وضعیت بازار در مناطق خریدار محصولات میانی فولاد همچنان نزولی گزارش شد.


قیمت اسلب فولادی، صادرات، فوب بندر اصلی برزیل در بازه ۸۲۰ تا ۸۵۰ دلار به ازای هر تن محاسبه شد که این بازه قیمتی حاکی از ثبات نسبت به هفته قبل است.
در همین حال، خریداران تلاش کردند تا به قیمت پیشین معادلات اواخر ماه مارس بازگردند، زمانی که قیمت‌ها توسط افزایش تقاضای اسلب و کویل ورق گرم مناطق خریدار حمایت می‌شد، این درحالی است که ما شاهد عدم قطعیت قیمت کویل ورق گرم آمریکا هستیم که واردکننده اصلی اسلب برزیلی است.
قیمت کویل ورق گرم غرب میانه آمریکا به کمتر از ۵۷ دلار به ازای هر هاندردویت رسید که کمترین سطح قیمتی از اوایل ماه مارس را به ثبت رساند.
براساس گزارشات اداره گمرک، از تاریخ یکم آوریل (۱۲ فروردین ماه ۱۴۰۱) تاکنون حدود ۱۴۲ هزار و ۲۹۲ تن محصولات میانی فولادی – از جمله بیلت و اسلب – برزیلی به آمریکا صادر شده است.
در همین راستا، تولیدکنندگان محصولات تخت برزیلی به دلیل افزایش قیمت محصولات ساخت داخل، به فکر واردات اسلب افتادند.
گزارشات جدیدی از پیشنهادات قیمتی روسیه در بازار برزیل به دست رسید؛ اگرچه معاملات جدیدی صورت نگرفت. براساس ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز، قیمت اسلب فولادی، صادرات، فوب دریای سیاه، CIS در بازه ۵۴۰ تا ۶۲۵ دلار به ازای هر تن گزارش شد، این درحالی است که این محصول قبلا در بازه قیمتی ۵۷۵ تا ۶۰۰ دلار به ازای هر تن معامله می‌شد.
بنابر آمار اداره کل گمرک چین، در تاریخ ۲۰ آوریل (۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۱)، برزیل در ماه مارس بزرگترین خریدار اسلب چینی بود.
در ماه مارس حدود ۴۱ هزار و ۳۹۴ تن (۴۱ درصد کل صادرات اسلب برزیل) از مبدا چین گزارش شد.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.