جستجو

رئیس هیئت اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: اگر دولت قصد انجام سیاست‌های توسعه‌ای دارد و به صورت کارشناسی شده به بازار نگاه کند، متوجه می‌شود برای تثبیت رتبه دهم دنیا در تولید فولاد، باید تغییر اساسی در سیاست‌های قیمت‌گذاری خود اعمال کند.


نادر سلیمانی در رابطه با خروج محصولات فولادی از بورس کالا مطرح کرد: فولاد، کالایی است که باید در بورس کشف قیمت و به فروش برود و در صورتی که عرضه آن را از بورس کالا خارج کنیم، وزارت صمت با یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها یعنی بحث قیمت گذاری مواجه خواهد شد. البته در حال حاضر، قیمت گذاری دستوری باعث ایجاد برخی مشکلات شده؛ اما با انجام چنین اقدامی، موانع و محدودیت‌‎های بیشتری در کمین فولادسازان خواهد بود.

وی در ادامه اضافه کرد: از سوی دیگر، خروج فولاد از بورس کالا در بازار سرمایه نیز تأثیر بسزایی خواهد گذاشت. در واقع حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون نفر در ای بازار فعالیت دارند و سرمایه گذاران فولادی نیز حداقل ۲۵ درصد بازار سرمایه را به خود اختصاص داده‌اند. بنابراین خروج فولاد از بورس، این بازار را نیز با بحرانی اساسی مواجه می‌کند که می‌توان گفت در نتیجه باعث سقوط شاخص کل خواهد شد.

به گفته رئیس هیئت اجرایی انجمن تولیدکنندگان فولاد، اگر دولت قصد انجام سیاست‌های توسعه‌ای دارد و به صورت کارشناسی شده به بازار نگاه کند، متوجه می‌شود برای تثبیت رتبه دهم دنیا در تولید فولاد، باید تغییر اساسی در سیاست‌های قیمت‌گذاری خود اعمال کند.

سلیمانی اظهارداشت: همچنین ناگفته نماند وزارت نیرو و نفت نیز باید برای تأمین سوخت صنایع و واحدهای فولادی فکر اساسی داشته باشد؛ چرا که بی‌توجهی به این مسئله باعث شده حداقل سالانه ۱۰ درصد تولید فولاد را از دست بدهیم. در واقع امسال می‌توانستیم ۴۰ میلیون تن تولید داشته باشیم که متاسفانه در محدود ۳۰ تا ۳۳ میلیون تن قرار داریم.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.