جستجو

در یک هفته اخیر بازار آهن خام صادراتی روسیه راکد گزارش شد به طوری که به دلیل افت قیمت فولاد، قراضه و سنگ آهن، جو بازار منفی بود.


قیمت آهن خام با درصد بالای منگنز، صادرات، فوب بندر اصلی دریای سیاه، CIS در بازه ۳۷۰ تا ۴۳۰ دلار به ازای هر تن محاسبه شد که این بازه قیمتی حاکی از ثبات نسبت به هفته پیش است.
در این راستا، یک تاجر بیان کرد: ذخایر آهن خام ترکیه کافی است و درحال حاضر خریداران قصد خرید محصول ندارند، زیرا پیش‌بینی می‌کنند قیمت‌ها کاهش یابند. ازدحام مسیر راه‌آهن به بنادر دریای سیاه روسیه به نفع توزیع‌کنندگان ترکیه است. در این صورت، زمان بیشتری دارند تا آهن خامی که قبلا خریده‌اند با قیمت بیشتر به فروش برسانند.”
البته سطح قیمتی بازار برای خریداران ترکیه بین ۴۰۰ تا ۴۱۰ دلار به ازای هر تن cfr برآورد شده که معادل بازه ۳۷۰-۳۸۰ دلار به ازای هر تن فوب است. یک توزیع‌کننده در بازار در این باره مطرح کرد: قیمت آهن خام اروپا به دنبال کاهش مصرف، افت خواهد یافت. زیرا کارخانه‌ها در حال حاضر سفارش محصولات تخت کمتری دریافت می‌کنند.
در همین حال، سطح قیمتی ایتالیا برای این محصول در بازه ۴۵۰ تا ۴۸۰ دلار به ازای هر تن cfr (معادل ۴۰۰ تا ۴۳۰ دلار به ازای هر تن فوب) ثابت باقی مانده و البته معامله‌ای گزارش نشده است.
براساس ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز، قیمت آهن خام، واردات، cfr ایتالیا در بازه ۴۵۰ تا ۴۸۰ دلار به ازای هر تن گزارش شد که نشان از ثبات در مقایسه با روز قبل دارد.
همچنین آهن خام با درصد پایین منگنز، صادرات، فوب بندر دریای بالتیک، CIS در بازه ۴۷۰ تا ۵۱۰ دلار به ازای هر تن ثابت باقی ماند.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.