جستجو

با توجه به پیش بینی های انجام شده، میزان تولید سنگ آهن هند در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۰ درصد نسبت به سال مالی قبل افزایش خواهد یافت.


طبق پیش ‌بینی SteelMint، میزان تولید سنگ آهن در هند در سال مالی ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ می ‌تواند حدود ۱۰ درصد در سال رشد کند و به محدوده ۲۷۵ تا ۲۸۵ میلیون تن برسد.
فعالان بازار در روز سه شنبه (۲ می) اعلام کردند در سال مالی ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳، حجم تولید سنگ آهن در کشور هند بالغ بر ۲۵۵ میلیون تن بوده است.
به نقل از چندین منبع خبری، یکی از عوامل افزایش تولید سنگ آهن در کشور هند تلاش شرکت های بزرگ معدنی خواهد بود. بنابراین بررسی ها نشان می دهد سهم شرکت های معدنی PSU NMDC و OMC از کل حجم تولید سنگ آهن در سال مالی ۲۰۲۳ احتمالاً ۳۰ درصد خواهد بود.
در این میان معامله گران در روز سه شنبه (۲ می) گزارش دادند شرکت معدنی NMDC تولید سنگ آهن را در سال مالی ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ حدود ۴۹ میلیون تن در مقایسه با ۴۱ میلیون تن در سال مالی قبل پیش بینی کرده است.
به نقل از برخی تاجران، شرکت معدنی NMDC قصد دارد تا سال مالی ۲۰۲۹ تا ۲۰۳۰، تولید خود را به حدود ۱۰۰ میلیون تن افزایش دهد. باید توجه داشت که این شرکت در نظر دارد از حمایت وزارتخانه های مربوطه و دولت برای تسریع در اخذ مجوزهای زیست محیطی مربوطه (EC) و توسعه زیرساخت ها حمایت کند.
همچنین تحلیل گران بازار در روز سه شنبه (۲ می) اعلام کردند انتظار می رود شرکت معدنی Lloyds Metals & Energy تولید سنگ آهن را در سال مالی جاری افزایش دهد. باید توجه داشت که در سال ۲۰۲۳، این شرکت مجوز زیست محیطی برای توسعه معدن خود در ایالت Maharashtra دریافت کرد و با زیرساخت های موجود، استخراج از معدن را برای افزایش ظرفیت آغاز کرد.
به نقل از برخی تاجران، انتظار می رود تولید سنگ آهن در ایالت Odisha که بزرگترین تولیدکننده این ماده خام است، در سال مالی ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ به ۱۵۵ تا ۱۶۰ میلیون تن برسد. این در حالی است که میزان تولید سنگ آهن در ایالت Odisha در سال مالی گذشته ۱۴۰ میلیون تن بوده است.
فعالان بازار در روز سه شنبه (۲ می) اعلام کردند شرکت معدنی OMC مستقر در Odisha ، در نظر دارد تولید سنگ آهن را به ۳۴ میلیون تن در این دوره افزایش دهد. این در حالی است که میزان تولید سنگ آهن توسط این شرکت در سال مالی ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ حدود ۲۹.۷ میلیون تن بوده است.
به نقل از چندین منبع خبری شرکت معدنی OMC مستقر در Odisha قصد دارد تا سال مالی ۲۰۲۶ تا ۲۰۲۷ فروش خود را به ۷۶.۹ میلیون تن افزایش دهد. باید توجه داشت که این امر به ویژه با افزایش تولید سنگ آهن در Gual از ۶ میلیون تن فعلی به ۳۰ میلیون تن محقق خواهد شد.
بررسی ها نشان می دهد سه کارخانه قدرتمند دیگر در صنعت معدن ایالت Odisha شامل Tata Steel، JSW Steel و Steel Authority of India (SAIL) است که با هم می توانند ۶۰ تا ۶۵ میلیون تن سنگ معدن استخراج کنند.
در این میان معامله گران در روز سه شنبه (۲ می) گزارش دادند ایالت Karnataka در سال مالی ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ می تواند تولید سنگ آهن را به ۴۰ تا ۴۵ میلیون تن افزایش دهد. باید توجه داشت که میزان تولید سنگ آهن در این ایالت در سال مالی ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ حدود ۳۸ میلیون تن بوده است.
به نقل از برخی تاجران، دیوان عالی کشور هند محدودیت های صادراتی را لغو کرد و مقررات فروش را کاهش داد، بنابراین مناطق عملیاتی این کشور می توانند روی سود بیشتر حساب کنند. بررسی ها نشان می دهد بسیاری از فعالان بازار مدل ترکیبی حراج و فروش مستقیم را انتخاب می کنند و ایالت Karnataka نیز صادرات سنگ آهن را آغاز کرده است.
همانطور که مرکز GMK پیش از این گزارش داده بود، بر اساس پیش بینی نمایندگان صنعت معدن در مارس ۲۰۲۳، حجم صادرات سنگ آهن از هند در سال مالی ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ (آوریل تا مارس) با ۲۴ درصد کاهش همراه شده و به حدود ۲۰ میلیون تن خواهد رسید. باید توجه داشت که این پایین ترین رقم در پنج سال گذشته خواهد بود.
همچنین تحلیل گران بازار در روز سه شنبه (۲ می) اعلام کردند در ماه می ۲۰۲۲، دولت هند برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد در بازار محلی، عوارض صادرات سنگ آهن را وضع کرد. بررسی ها نشان می دهد این عوارض در نوامبر سال گذشته لغو شدند، اما تقاضا برای عرضه سنگ آهن هند از فوریه ۲۰۲۳ شروع به افزایش کرد.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.