جستجو

کنسانتره آهن در بنادر چین به روند نزولی خود ادامه داده و افت 25%-  ماهانه دارد. کاهش قیمت کنسانتره آهن به زیر 110$ در بنادر چین باعث شده تا قیمتهای فوب بندرعباس نیز نزولی و به مرز 91$ برای عیار 66% و 94$ برای عیار 66% برسد که با احتساب عوارض صادراتی 0.5% قانون بودجه و هزینه حمل داخلی و اسکله حدود 14$ تا در معدن، سیگنال قیمت 80$ در معدن را میدهد.
با دلار مبادله ارزی 38300 تومان، نرخ کنسانتره صادراتی معادل 3 میلیون تومان/تن براورد می شود که حدود 8% ارزانتر از نرخ 3.36 میلیون تومانی بورس کالا بوده و اولویت واحدهای سنگ آهنی بر فروش داخلی است.
با افت قیمتهای صادراتی و فاصله 1 ماه از محدودیتهای برق تابستانه فولادسازان، فشار بر واحدهای سنگ آهنی در ارایه تخفیف فروش و تخلیه انبارها افزایشی خواهد بود.
خبر امیدوارکننده، تداوم کاهش موجودی انبارهای سنگ آهن چین است که می تواند ترمز افت قیمتها را در روزهای آتی کشیده و قیمتها را به نقطه تعادل بازگرداند.

منبع: کانال تلگرامی کامودیتی

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.