جستجو

یک فعال فولادی گفت: در صورتی که در حوزه فولاد با رویکرد تامین پایدار مواد اولیه به جلو پیش برویم، مشکل خاصی در این زنجیره نخواهیم داشت و بازار خود را تنظیم خواهد کرد.


بهروز امجدیان با اشاره به مشکلات قطعی برق فولادسازان در فصل تابستان، اظهارداشت: در حال حاضر مشکل شرکت‌های فولادی کمبود انرژی است که البته تنها یکی از مشکلات این حوزه محسوب می‌شود.
وی گفت: با توجه به کمبودهای موجود در حوزه انرژی، به نظر می‌رسد سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش به درستی انجام نمی‌شود. در این میان، اگرچه سرمایه‌گذاری‌هایی در یکی دو سال اخیر در حوزه نیروگاه‌های سیکل ترکیبی انجام شده اما اکثر شرکت‌های فولادی با توجه به عدم صرفه اقتصادی، در این حوزه ورود نمی‌کنند.
امجدیان با بیان اینکه نیازی به ایجاد محدودیت در طرف عرضه و تقاضا در معاملات فولادی وجود ندارد، گفت: اگر عرضه محصولات در زنجیره فولاد به صورت متناسب با تقاضا و مستمر در بورس کالا انجام شود، قاعدتاً مشکلی در تنظیم بازار محصولات به ویژه در شمش و مقاطع طویل نخواهیم داشت.
این فعال فولادی اظهار داشت: در صورتی که در حوزه فولاد با رویکرد تامین پایدار مواد اولیه به جلو پیش برویم، مشکل خاصی در این زنجیره نخواهیم داشت و بازار خود را تنظیم خواهد کرد.
امجدیان با اشاره به بحث سرمایه گذاری در زیرساخت‌ها، تصریح کرد: در شرایط فعلی صنعت فولاد توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل می ‎تواند باعث بهبود سرعت حمل و نقل، افزایش تولید و کاهش هزینه‌ها شود.
به گفته وی، در ۴۰ سال گذشته صنعت حمل و نقل با مشکلاتی مواجه بود اما در ادامه این مشکلات کمتر شد. البته شرکت‌های بزرگ در چنین شرایطی باید در این حوزه نیز وارد شوند و آن را تقویت کنند.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.