جستجو

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت اصفهان با اشاره به اینکه احیای واحدهای معدنی یکی از مهم ترین برنامه ها در دولت سیزدهم است، گفت: سال گذشته ۱۱ معدن غیرفعال و راکد این استان احیا و به چرخه فعالیت بازگشت.


امیرحسین کُمیلی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت اصفهان اظهار داشت: بازگرداندن این معادن به چرخه تولید، نشان دهنده توجه و اهتمام دولت سیزدهم مبنی بر فعال کردن هر چه بیشتر این ذخایر خدادادی کشور است.
وی با بیان اینکه فعال سازی معادن، اشتغال زایی و ایجاد ارزش افزوده در استان را به دنبال دارد ادامه داد: حدود ۸۵۰ معدن در این استان پروانه بهره برداری دارند که ۶۰ درصد این معادن فعال است.
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت اصفهان افزود: در کنار احیای واحدهای تولیدی صنعتی، احیای معادن راکد جزو برنامه های اصلی سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان است و اقدامات لازم را به صورت مستمر در این خصوص در دستور کار داریم.
وی اضافه کرد : مزایده های دیگری برای احیای واحدهای معدنی راکد در دستور کار است که در آینده اجرایی خواهد شد.
کُمیلی بیان کرد: اصفهان انواع گروه های مواد معدنی را در خود جای داده است و از نظر ظرفیت مواد معدنی بعنوان یکی از استان های مطرح کشور محسوب می شود.
وی با بیان اینکه انواع مواد معدنی از جمله طلا، سرب، روی، آهن، مس، باریت و بنتونیت در استان اصفهان وجود دارد، خاطرنشان کرد: بیش از ۴۰۰ معدن در استان اصفهان در زمینه سنگ های تزیینی و مصالح ساختمانی فعالیت می کنند که شامل انواع سنگ های ساختمانی، مرمریت، مرمر، گرانیت و تراورتن است.
استان اصفهان از حیث تعداد معادن فعال رتبه اول، تعداد کل معادن دارای مجوز پروانه بهره برداری رتبه دوم و از نظر میزان ذخیره قطعی رتبه سوم و میزان استخراج اسمی رتبه پنجم را در کشور دارد.

منبع: ایرنا

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.