جستجو

با توجه به داده های منتشر شده، مشخص شد که ترکیه میزان واردات بیلت فولادی را در سه ماهه اول ۲۰۲۳ به شدت افزایش داده است.


کشور ترکیه در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ تقریباً ۹۵۹ هزار تن بیلت فولادی وارد کرد که میزان مصرف بیلت فولادی را نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۲.۲ برابر کرد.
فعالان بازار در روز سه شنبه (۹ می) گزارش دادند حجم بیلت فولادی وارداتی به کشور ترکیه در مارس ۲۰۲۲ بالغ بر ۳۷۶.۱۵ هزار تن بوده است. این در حالی است که میزان واردات بیلت فولادی به ترکیه در مارس ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل ۴ برابر بیشتر شده است.
به نقل از چندین منبع خبری، شرکت های نورد ترکیه به دلیل قیمت های جذاب تر، محصولات خارجی را به محصولات داخلی ترجیح دادند. علاوه بر این بررسی ها نشان می دهد این کشور واردات محصولات فولادی خود را در ماه مارس نسبت به فوریه ۲۰۲۳ که عملیات در بخش فولاد تحت تاثیر زلزله قرار گرفت، افزایش داده است.
در این میان معامله گران در روز سه شنبه (۹ می) اعلام کردند فدراسیون روسیه تامین کننده اصلی محصولات فولادی نیمه تمام ترکیه باقی مانده است. بررسی ها نشان می دهد در ژانویه تا مارس ۲۰۲۳، کشور ترکیه حدود ۳۶۸.۵ هزار تن بیلت فولادی از روسیه وارد کرد. این در حالی است که میزان واردات بیلت فولادی از روسیه به ترکیه در ژانویه تا مارس ۲۰۲۳حدود ۹۴.۷ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش یافته است.
در عین حال به نقل از برخی تاجران، سهم واردات محصولات فولادی از منطقه MENA در بازار ترکیه نیز در حال رشد است و از سهم کشورهای مستقل مشترک المنافع (CIS) بیشتر می باشد. بررسی ها نشان می دهد در سه ماهه اول ۲۰۲۳ میزان واردات از کشورهای منطقه MENA بالغ بر ۴۶۸ هزار تن بوده که ۴۹ درصد از کل حجم واردات را تشکیل می دهد. همچنین بررسی ها نشان می دهد الجزایر و عمان در بین کشورهای صادرکننده مقام های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند و کویت نیز که قبلاً نماینده ای نداشت در بین ۵ تامین کننده برتر قرار گرفت.
همچنین تحلیل گران بازار در روز سه شنبه (۹ می) گزارش دادند در ماه مارس، منطقه MENA نیمی از کل واردات بیلت فولادی را تامین کرد و ۱۸۶.۳ هزار تن بیلت فولادی را وارد بازار ترکیه کرد.
کشور ترکیه در فوریه ۲۰۲۳ واردات اسلب فولادی را کاهش داد. بررسی ها نشان می دهد عرضه اسلب فولادی از روسیه به این کشور در فوریه ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل ۶۲.۶ درصد کاهش یافته است.
فعالان بازار در روز سه شنبه (۹ می) گزارش دادند کارخانه های محلی مستقر در ترکیه نه تنها از محصولات فدراسیون روسیه استفاده کردند، بلکه محصولات فولادی نیمه تمام اروپایی را نیز خریداری کردند. بر اساس گزارش موسسه آمار ترکیه (TUIK)، به طور کلی در فوریه ۲۰۲۳ حجم واردات اسلب فولادی به کشور ترکیه نسبت به ژانویه دو برابر شده و به ۱۵۵.۷ هزار تن رسیده است. این در حالی است که میزان واردات اسلب فولادی به کشور ترکیه در فوریه ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۲۵.۲ درصد کاهش داشته است.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.