جستجو

یک کارشناس صنعت فولاد گفت: معادن راکد در کشور سبب چالش‌های بسیاری در حوزه استخراج و بهره‌برداری می‌شود.


رامین راد به مشکلات حوزه معادن پرداخت و اظهار داشت: معادن راکد علاوه بر استهلاکی که دارند، سبب بروز مشکلات زیست محیطی نیز می‌شوند.
وی گفت: برخی از معادن راکد به دلیل مشکلاتی مانند نبود زیرساخت‌های کافی، مشکلات مالی و اقتصادی و مشکلات مربوط به محیط زیست، در حال حاضر فعالیت محدودی دارند.
این فعال معدنی افزود: در سال‌های اخیر تلاش‌هایی برای حل مشکلات در معادن راکد کشور صورت گرفته است به طور مثال می توان در زمینه کاهش آلودگی هوا در معادن، از فناوری‌های پیشرفته‌تری برای کنترل دودها و ذرات معلق نام برد.
راد تصریح کرد: بازیابی زمین در معادن نیازمند همکاری دولت، صنعتگران و جامعه است و تلاش‌های بیشتر برای بازیابی زمین‌های آسیب دیده در معادن، به منظور حفظ محیط زیست و پایداری منابع طبیعی از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی با تاکید بر اینکه در بسیاری از بخش‌های معادن نیازمند ساخت زیرساخت و تامین ماشین آلات مورد نیاز به روز هستیم، اظهارداشت: در فرآیند استخراج معادن مشکلاتی مانند سقوط سنگ، انفجار، ایجاد پرتو‌های مضر و آلودگی هوا و آب ، ماشین‌آلات سنگین و انفجارهای مکرر، کمبود نیروی کارگر در حوزه معدن روبرو هستیم که این خود نیاز به زیر ساخت دارد.
رامین راد در پایان با اشاره به لزوم همکاری همه حانبه دولت با معدن‌کاران، گفت: با توجه به مشکلاتی که در فرآیند استخراج معادن وجود دارد، لازم است همه جانبه در جهت بهبود وضعیت این صنعت اقداماتی صورت گیرد.

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.