جستجو

ناظران صنعت در کنفرانس‌های فلزات این هفته پیش‌بینی کردند که قیمت‌های جهانی نیکل در چند سال آینده با توجه به افزایش عرضه و کاهش هزینه‌های تولید اندونزی، تولیدکننده برتر کاهش می‌یابد.


اندونزی که ۳۸ درصد از عرضه جهانی را در سال ۲۰۲۱ تشکیل می‌داد، قرار است ظرفیت نیکل خود را بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ چهار برابر کند و به ۱.۲ میلیون تن برساند.
الی وانگ، تحلیلگر مستقر در شانگهای اظهار کرد از آنجایی که رشد تولید از تقاضا پیشی می‌گیرد، قرارداد معیار سه ماهه نیکل در بورس فلزات لندن احتمالا امسال با ۷.۵ درصد کاهش به ۲۳ هزار و ۷۴۱ دلار در هر تن خواهد رسید و در سال ۲۰۲۴ به زیر ۲۰ هزار دلار در هر تن خواهد رسید.
بر اساس گزارش بازار فلزات شانگهای در سطح جهانی، تولید نیکل تصفیه شده تا سال ۲۰۲۵ از ۸۳ هزار و ۴۰۰ تن در سال ۲۰۲۲ به ۹۹ هزار و ۸۰۰ تن افزایش خواهد یافت.
نیکل به طور سنتی در فولاد ضد زنگ استفاده می‌شود اما با گسترش استفاده از وسایل نقلیه‌الکتریکی، به طور فزاینده‌ای در بخش باتری استفاده می‌شود. انتظار می‌رود تقاضای فولاد ضد زنگ در سال ۲۰۲۵ به ۲.۴ میلیون تن برسد که از ۲.۱ میلیون تن در سال ۲۰۲۲ افزایش می‌یابد.

منبع: ایسنا

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.