جستجو

یک کارشناس صنعت فولاد گفت: یکی از عوامل مهم در صنعت فولاد تغییرات قیمتی و تولیدی در سال جاری در اقتصاد جهانی است که این صنعت را تحت تاثیر قرار می‌ دهد.


حسن طاهری با اشاره به یکی از دغدغه‌های امروز حوزه صنعت فولاد، اظهار داشت: افزایش ارزش دلار، رشد ذخایر انبار بورس‌‌‌های کالایی به همراه تداوم کاهش قیمت فلز در بازارهای جهانی نگران کننده شده است.
وی گفت: در روزهای گذشته بهای معاملات آتی فلزات پایین‌‌‌ترین سطح قیمتی پنج‌ماه گذشته را نشان می‌دهد و این خود می تواند بازار جهانی فولاد را دچار سردرگمی کند.
این فعال بازار فولاد بیان کرد: در بازار داخلی دولت به شدت در پی کنترل قیمت محصول است و همین دلیل روی قیمت و حجم عرضه تیرآهن، میلگرد و ورق فشار می آورد در حالیکه قیمت محصولات معدنی بخصوص گندله در سه هفته گذشته در بورس افزایش داشته است.
طاهری افزود: همچنین طبق آمار دریافتی از انجمن فولاد تولید در سال جاری از گندله گرفته به بعد روند صعودی داشته در حالی‌که مصرف پایین آمده است.
این کارشناس صنعت فولاد تصریح کرد: حال باید دید با قیمت گذاری جدید دولت و اعلام محدودیت‌های صادراتی و همچنین وجود معدن‌های دست نخورده در کشور وضعیت صنعت فولاد در سال جاری چگونه خواهد بود؟

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.