جستجو

در یک هفته اخیر روند نزولی قیمت محصولات تخت فولادی در بازار ترکیه تداوم یافت. با این حال، فعالان این بازار را غیرقابل‌پیش‌بینی توصیف کردند.


بسیاری از تولیدکنندگان ترکیه در یک هفته اخیر سفارشات تولید ماه ژوئیه را دریافت کردند، این درحالی است که برخی کارخانه‌ها شروع به دریافت سفارشات تولید ماه آگوست کرده‌اند.
علاوه بر این، ارزش لیر در طول هفته گذشته ریزش کرده است و خریداران به این دلیل که معاملات بازار با دلار آمریکا انجام می‌شوند، خریداران درباره خرید محصولات تخت فولادی مردد بودند.

قیمت‌ها در بازار داخلی

براساس ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز، قیمت کویل ورق گرم فولادی، بازار داخلی، exw ترکیه در بازه ۶۷۰ تا ۶۹۰ دلار به ازای هر تن محاسبه شده بود، این درحالی است که بازه قیمتی این محصول در هفته قبل، ۶۸۰ تا ۷۱۰ دلار به ازای هر تن بود.
در طول هفته، تولیدکنندگان کویل ورق گرم ترکیه محصول را در بازه قیمتی ۶۷۰ تا ۷۰۰ دلار به ازای هر تن exw عرضه کردند و در هفته گذشته، بازه پیشنهادی این تولیدکنندگان، ۶۸۰ تا ۷۲۰ دلار بود.
همچنین شنیده شده است که معاملات با قیمت ۶۷۰ دلار به ازای هر تن exw انجام شدند. ارزیابی هفتگی این نشریه نشان می دهد قیمت کویل ورق سرد فولادی، بازار داخلی، exw ترکیه در بازه ۷۵۰ تا ۷۷۰ دلار به ازای هر تن گزارش شد. نرخ معامله این محصول در هفته قبل، ۷۵۰ تا ۷۷۰ دلار به ازای هر تن شنیده شده بود.
تولیدکنندگان کویل ورق سرد ترکیه، محصول با ضخامت یک میلی‌متر را در بازه ۷۵۰ تا ۸۰۰ دلار به ازای هر تن exw عرضه کردند اما خریداران حاضر به پرداخت بیش از ۷۷۰ دلار نبودند.

صادرات کویل ورق گرم

در یک هفته اخیر بازار صادرات کویل ورق گرم ترکیه راکد گزارش شد. پیشنهادات قیمتی کویل ورق گرم صادراتی ترکیه، ۶۴۰ تا ۶۵۰ دلار به ازای هر تن فوب بودند. در همین حال، پیشنهادات قیمتی قبل در بازه ۶۴۰ تا ۶۵۰ دلار به ازای هر تن فوب در روز گزارش شده بودند. البته هیچ معامله‌ای در این بازه قیمتی انجام نشد.
بنا بر ارزیابی هفتگی نشریه فست‌مارکتز، قیمت کویل ورق گرم فولادی، صادرات، فوب بندر اصلی ترکیه در بازه ۶۴۰ تا ۶۵۰ دلار به ازای هر تن گزارش شد درحالی که نرخ معامله این محصول در هفته قبل، ۶۸۰ تا ۷۰۰ دلار شنیده شده بود.

قیمت محصول وارداتی

چین در طول ۷ روز اخیر، کویل ورق گرم با شیوه معاملاتی cfr را در بازه ۵۶۰ تا ۶۸۰ دلار به ازای هر تن عرضه کرد و درحالی که بازه پیشنهادی قبل، ۵۹۰-۵۹۵ دلار بود.
به گفته برخی منابع بازار، خریداران حاضر بودند قیمت‌های پیشنهادی تا ۵۵۰ دلار به ازای هر تن cfr را قبول کنند اما هیچ معامله‌ای انجام نشد. شنیده شده است هند کویل ورق گرم با شیوه معاملاتی cfr را در بازه ۶۰۰ تا ۶۱۰ دلار به ازای هر تن به ترکیه ارائه می‌دهد اما طبق گفته منابع بازار، این بازه قیمتی برای بازار کنونی بالاست.
براساس ارزیابی هفتگی فست‌مارکتز، قیمت کویل ورق گرم، واردات، cfr بندر اصلی ترکیه در بازه ۵۵۰ تا ۵۷۰ دلار به ازای هر تن گزارش شده بود که در مقایسه با بازه قیمتی ۵۸۰ تا ۵۹۵ دلار قبل، حاکی از کاهش است.
همچنین کویل ورق سرد چین با قیمت ۶۹۰ دلار به ازای هر تن cfr موجود بود اما هیچ معامله‌ای انجام نشد.
بنا بر ارزیابی هفتگی این نشریه، قیمت کویل ورق سرد فولادی، واردات، cfr بندر اصلی ترکیه در بازه ۶۹۰ تا ۶۹۵ دلار به ازای هر تن شنیده شد که این بازه قیمتی در مقایسه با هفته قبل، بدون تغییر ماند.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.