جستجو

کارشناس بازار سرمایه گفت: کاهش تقاضای فولاد در چین، مهمترین علت کاهش قیمت سنگ آهن در بازار‌های جهانی است.


محمدرضا برگی با بیان اینکه مهمترین کاربرد سنگ آهن مربوط تولید فولاد است افزود:قیمت جهانی سنگ آهن در یکماه گذشته حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است.
وی اضافه کرد: چین بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده سنگ آهن در جهان است.
این کارشناس بازار سرمایه گفت:میزان ساخت و ساز در این کشور در فصل بهار حدود ۱.۵ درصد کاهش یافته که از میزان تقاضای فولاد و سنگ آهن نیز کاسته است.
وی افزود:از ابتدای ماه ژوئن و آغاز فصل تابستان، سرعت کاهش فعالیت‌های ساختمانی افزایش یافته است بنابراین پیش بینی می‌شود در فصل تابستان تقاضای فولاد و سنگ آهن کاهش بیشتری داشته باشد و قیمت‌های سنگ آهن به کمتر از ۱۰۰ دلار برای هر تن برسد.
برگی گفت: از سوی دیگر محدودیت‌های دولت چین در سال جاری برای کربن زدایی، می‌تواند بر میزان تقاضای فولاد و سنگ آهن اثر بگذارد.
در سیاست کربن زدایی دولت چین، مواد خام کوره‌های بلند تغییر کرده و کوره‌های قوس الکتریکی و ذوب مبتنی بر هیدروژن جایگزین می‌شوند.
این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه در ایران ۶ شرکت بورسی در حوزه سنگ آهن و فولاد فعالند گفت: کاهش قیمت جهانی سنگ آهن بر کاهش درآمد‌های دلاری این شرکت‌ها اثر گذار خواهد بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.