جستجو

با توجه به داده های منتشر شده، وضعیت و قیمت محصولات فولادی چین در ماه آوریل کاهش یافت و کارخانه های فولادی تولید خود را محدود کردند.


وضعیت در بخش فولاد چین ممکن است در کوتاه مدت، هم از نظر تعادل عرضه و تقاضا و هم از نظر قیمت فولاد، بی ثبات باقی بماند.
فعالان بازار در روز چهارشنبه (۳۱ می) گزارش دادند فولادسازان مستقر در چین در ماه آوریل ۲۰۲۳ با کاهش شدید قیمت فولاد مواجه شده اند، بنابراین کارخانه های فولادی مستقر در چین اکنون با انتخاب کاهش یا از سرگیری تولید روبرو هستند.
به نقل از چندین منبع خبری علاوه بر این، انتظار می رود تقاضا برای محصولات فولادی در چین کاهش یابد، زیرا بارندگی های شدید در مناطق مرکزی و شرقی کشور چین برای مدتی بر کارهای ساختمانی تأثیر می گذارد.
در این میان معامله گران در روز چهارشنبه (۳۱ می) اعلام کردند در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳، کارخانه های فولادی مستقر در چین تحت فشار قرار گرفتند زیرا در میان افزایش تولید با تقاضای کمتری مواجه شدند. بررسی ها نشان می دهد کاهش قیمت آهن آلات که منجر به کاهش بیشتر حاشیه سود بنگاه ها شد نیز باعث تحت فشار قرار گرفتن کارخانه های فولادی مستقر در چین شد.
به نقل از برخی تاجران، در آوریل ۲۰۲۳ میزان تقاضا برای محصولات فولادی در چین کاهش یافت زیرا بخش املاک و مستغلات چین آنطور که انتظار می رفت بهبود نیافت و سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ حدود ۶ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت.
همچنین تحلیل گران بازار در روز چهارشنبه (۳۱ می) گزارش دادند در پایان ماه آوریل، انجمن صنعت فولاد چین (CISA) از فولادسازان این کشور خواست تولید خود را محدود کنند. در نتیجه در پاسخ به این درخواست انجمن صنعت فولاد چین، برخی از کارخانه های فولادسازی مستقر در چین کار تعمیر و نگهداری را آغاز کردند.
به نقل از چندین منبع خبری به طور خاص شش تولیدکننده بزرگ محصولات فولادی مستقر در استان های شمال غربی و شمالی چین تصمیم گرفتند تولید خود را حداقل ۳۰ درصد از پایان آوریل کاهش دهند.
فعالان بازار در روز چهارشنبه (۳۱ می) گزارش دادند دولت چین همچنین نیاز به محدود کردن تولید را اعلام کرد و طبق اخبار منتشر شده، به کارخانه ‌هایی در هوبی، جیانگ سو و سایر مناطق دستور داده شده است این کار را انجام دهند. در نتیجه باید توجه داشت که محدود شده تولید در چین باعث کاهش شدید قیمت‌ محصولات فولادی در بازار معاملات آتی و بازار اسپات چین شد. علاوه بر این بررسی ها نشان می دهد که روند تولید و فروش خودرو نیز در کشور چین کاهش یافته است.
همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داده بود، چین در ژانویه تا آوریل ۲۰۲۳ میزان تولید محصولات فولادی را به ۳۵۴.۳۹ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی چین در ژانویه تا آوریل ۲۰۲۳ حدود ۴.۱ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است.
در این میان معامله گران در روز چهارشنبه (۳۱ می) اعلام کردند فولادسازان مستقر در چین در ماه آوریل ۲۰۲۳ حدود ۹۲.۶۴ میلیون تن محصول فولادی تولید کردند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی چین در ماه آوریل ۲۰۲۳ حدود ۱.۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.
به نقل از برخی منابع خبری، کارخانه های فولادی مستقر در چین میزان تولید محصولات فولادی را در ماه آوریل ۲۰۲۳ نسبت به مارس امسال کاهش دادند تا عرضه و تقاضا متعادل شود و قیمت محصولات پس از کاهش یک ماهه افزایش یابد.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.