جستجو

با توجه به داده های منتشر شده، قیمت محصولات فولادی چین در کوتاه مدت به دلیل شروع فصل زمستان و کاهش فعالیت های ساخت و ساز کاهش می یابد.


آخرین گزارش ماهانه انجمن آهن و فولاد چین (CISA) نشان می دهد قیمت محصولات فولادی چین پس از افزایش در ماه نوامبر احتمالا در کوتاه مدت محدود باقی خواهد ماند. فعالان بازار در روز جمعه (۲۹ دسامبر) اعلام کردند تقاضا برای محصولات فولادی در کشور چین با توجه به فصل زمستان کاهش می یابد.

انجمن آهن و فولاد چین (CISA) در پیش بینی خود به شروع دوره خارج از فصل مصرف محصولات فولادی به دلیل فصل زمستان اشاره کرده است. بررسی ها نشان می دهد تقاضا برای محصولات فولادی از بخش های ساخت و ساز و تولید ممکن است با کاهش دما کاهش یابد. با این حال، اگرچه تولید محصولات فولادی همچنان به کاهش خود ادامه می‌ دهد، اما همچنان کمتر از انتظارات بازار است که می ‌تواند عدم تعادل بین عرضه و تقاضا را تشدید کند.

در این میان معامله گران گزارش دادند در ده روز اول دسامبر ۲۰۲۳، میزان تولید روزانه محصولات فولادی در کارخانه‌ های فولادی عضو انجمن آهن و فولاد چین (CISA) به طور متوسط ۱.۹۳ میلیون تن بوده است. این در حالی است که میزان تولید روزانه محصولات فولادی در این کارخانه‌ ها حدود ۴.۲ درصد نسبت به پایان نوامبر یا ۲.۸ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته کاهش داشته است.

به نقل از برخی تاجران، علاوه بر این، ذخایر محصولات فولادی در انبارهای تجار به کاهش خود ادامه داده است، در حالی که حجم نگهداری شده توسط تولید کنندگان داخلی فولاد نشانه ‌هایی از انباشتگی محصولات فولادی در انبارها را دارد. طبق بررسی های انجام شده، انجمن آهن و فولاد چین (CISA) هشدار داد که این امر نشان دهنده عدم فعالیت معامله گران است و فشار بیشتری بر قیمت محصولات فولادی داخلی چین وارد می کند.

همچنین تحلیل گران بازار در روز جمعه (۲۹ دسامبر) اعلام کردند تا ۱۰ دسامبر ۲۰۲۳، سهام پنج نوع اصلی محصولات فولادی شامل میلگرد فولادی، کلاف میلگرد، کویل نورد سرد و گرم فولادی و ورق فولادی در ۲۱ شهر چین تحت نظارت انجمن آهن و فولاد چین (CISA) به ۷.۳۷ میلیون تن رسیده است. این در حالی است که سهام محصولات ذکر شده تا ۱۰ دسامبر ۲۰۲۳ نسبت به پایان نوامبر ۲۰۲۳ حدود ۲.۴ درصد کاهش داشته است.

به نقل از برخی خریداران، بررسی ها نشان می دهد ذخایر پنج نوع اصلی محصولات فولادی در انبارهای شرکت های عضو انجمن آهن و فولاد چین (CISA) در هفته اول دسامبر ۲۰۲۳ بالغ بر ۱۴.۱ میلیون تن بوده است. این در حالی است که شاخص ذکر شده نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸.۸ درصد افزایش داشته است.

فعالان بازار در روز جمعه (۲۹ دسامبر) اعلام کردند طبق گزارش انجمن آهن و فولاد چین (CISA) افزایش سریع قیمت مواد خام فولادی می ‌تواند فشار بیشتری بر هزینه‌ های فولادسازان وارد کند، زیرا رشد قیمت محصولات فولادی در چین کاهش یافته است.

به نقل از چندین منبع خبری، از اواسط دسامبر ۲۰۲۳ قیمت کنسانتره سنگ آهن تولید داخلی چین حدود ۲.۸ درصد نسبت به پایان نوامبر افزایش یافت. این در حالی که قیمت زغال کک و کک نیز در أواسط دسامبر ۲۰۲۳ حدود ۳ درصد و ۴.۳ درصد نسبت به مدت مشابه در ماه نوامبر افزایش یافته است.

شرکت های فولادی مستقر در چین میزان تولید محصولات فولادی را در نوامبر ۲۰۲۳ به ۷۶.۱ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی چین در نوامبر ۲۰۲۳ حدود ۳.۸ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش یافته است.

به نقل از چندین منبع خبری، در نوامبر ۲۰۲۳، چین میزان تولید محصولات فولادی را حدود ۰.۴ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش داد. بررسی ها نشان می دهد میانگین تولید روزانه محصولات فولادی در ماه نوامبر ۲۰۲۳ به ۲.۵۴ میلیون تن رسیده است که کمترین میزان اعلام شده از دسامبر ۲۰۲۲ بوده است.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.