جستجو

ک کارشناس صنعت فولاد گفت : طبق بررسی‌های انجام شده در چند روز گذشته قیمت مقاطع اولیه فولادی در بازار نوسانات چندانی نداشته و اهالی بازار در آرامش نسبی به سر می‌برند.


حسن طاهری به تشریح وضعیت بازار فولاد با توجه به ریزش ارزش دلار و طلا در بازارهای جهانی و تاثیر آن بر صنعت به خصوص صنعت فولاد پرداخت و گفت: نرخ نزولی طلا و سکه در بازار نسبت به مدت مشابه ریزش چندانی نداشته است ولی از طرفی برخی معتقدند با ورود کشورهای عربی برای مذاکرات به ایران، بازار در خوابی نه چندان عمیق فرو رفته است.
این کارشناس صنعت فولاد افزود: همچنین با توجه به شعار امسال در ارتباط با مهار تورم و رشد تولید، تحلیلگران بر این باورند که نه تنها تورم کاهش نیافته، بلکه در ابتدای سال با تورم ۶۸ درصدی مردم مواجه شده‌اند.
به گفته طاهری، در شرایط حال حاضر جهان با کاهش رشد اقتصادی روبرو است و بیشتر کشورها با مشکلات افزایش مالیات و تورم‌های بسیار بالا دست و پنجه نرم می کنند.
وی عنوان کرد: ترکیه جزو کشورهایی است که در شرایط بد اقتصادی با وجود روی کار آمدن دوباره طیب اردوغان به عنوان رئیس جمهور تورم بالایی را در پیش دارد و باید منتظر ماند و دید بازار فولاد این کشور به کدام سمت حرکت خواهد داشت.
وی در پایان با تاکید بر سرنوشت ساز بودن صنعت فولاد ایران در جهت کسب جایگاه بالاتر در تراز جهانی در سال جاری عنوان کرد: حالا باید دید با شرایط حال اقتصادی و جنگ‌های اخیر در خاورمیانه وضعیت صنعت فولاد در سال جاری چگونه خواهد بود.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.