جستجو

بررسی ها نشان می دهد با توجه به بهبود جو بازار و رزروهای جدید، قیمت ضایعات آهن ترکیه در هفته گذشته ثابت باقی مانده است.


قیمت قراضه فولادی ترکیه در روز چهارشنبه (۷ ژوئن) به دلیل رزروهای جدید ثابت باقی ماند. این در حالی است که تقریباً همه تامین کنندگان قراضه فولادی انتظار سطوح قیمت بالاتری برای قراضه فولادی داشتند.
فعالان بازار در روز چهارشنبه (۷ ژوئن) اعلام کردند پس از فروش یک محموله قراضه فولادی نوع HMS 1&2 با مبدا بالتیک در روز دوشنبه (۵ ژوئن) به قیمت ۳۸۴ دلار در هر تن cfr ترکیه، یک رزرو جدید از ایالات متحده برای قراضه فولادی ترکیه در روز سه شنبه شنیده شد.
به نقل از چندین منبع خبری، یک کارخانه ترکیه ای مستقر در ایالات متحده یک محموله قراضه فولادی ترکیه را که شامل ۲۰۰۰۰ تن قراضه فولادی خرد شده و ۱۰۰۰۰ تن قراضه فولادی نوع bonus بود، به طور متوسط با قیمت ۴۰۷ دلار در هر تن cfr خریداری کرد.
همچنین تحلیل گران بازار در روز چهارشنبه (۷ ژوئن) گزارش دادند یک کارخانه غربی یک محموله قراضه فولادی نوع HMS 1&2 با منشاء بریتانیا را با قیمت ۳۸۷ دلار در هر تن Cfr در آخر هفته منتهی به روز چهارشنبه (۷ ژوئن) خریداری کرد، اما باید توجه داشت که این رزروهای جدید نشان دهنده کاهش قیمت ها نیست.

خوش بینی ها و بدبینی ها به بازار قراضه

به نقل از برخی تاجران، یکی از کارخانه های مستقر در ترکیه به کالانیش اعلام کرد که کارخانه های مستقر در جنوب ترکیه که زمین ‌لرزه عظیم در آن رخ داده بود، در حال استفاده از قراضه های فولادی خانگی هستند که با حذف آوارهای زلزله به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.
بررسی ها نشان می دهد محموله‌ های قراضه فولادی که اخیراً به کارخانه های مستق در جنوب ترکیه فروخته می‌شوند حاوی قطعات خرد شده هستند و کارخانه‌ ها به این محموله‌ ها ارزش بیشتری می‌ دهند، زیرا باید قراضه های خریداری شده را با قطعات خرد شده مخلوط کنند.
در این میان معامله گران در روز چهارشنبه (۷ ژوئن) گزارش دادند اگرچه هنوز هیچ بهبود واقعی در بازار قراضه فولادی ترکیه مشاهده نشده است، اما به نظر می رسد که پس از معرفی کابینه جدید و بهبود اخیر در بازار فولاد چین، جو بازار فولاد ترکیه بهبود یافته است. با این حال باید توجه داشت که اکثر فعالان بازار محتاط هستند زیرا در پایداری بهبود ایجاد شده در بازار چین تردید دارند.
یک تامین کننده قراضه فولادی مستقر در ترکیه اظهار کرد: من فکر می کنم تقاضای بازار داخلی ترکیه که به تعویق افتاده در آینده نزدیک در بازار ظاهر خواهد شد. من انتظار دارم که شاهد تقاضای قوی ‌تر و قیمت‌ های بالاتر برای قراضه فولادی باشم.
به نقل از برخی تاجران، اکثر فعالان بازار انتظار ندارند قیمت قراضه فولادی ترکیه حداقل در هفته منتهی به روز جمعه (۹ ژوئن) به ۴۰۰ دلار در هر تن Cfr برسد، اما فکر می کنند افزایش قیمت احتمالاً به ۳ تا ۵ دلار در هر تن محدود می شود.
یکی دیگر از تامین ‌کنندگان قراضه فولادی مستقر در ترکیه گفت: امروز برای صحبت در مورد سطوح ۴۰۰ دلار در هر تن Cfr برای قراضه فولادی ترکیه زود است. اول از همه، تقاضای فولاد باید از سر گرفته شود و مردم باید تحولات مثبت واقعی را ببینند. در حال حاضر امید داریم که بازار قراضه فولادی ترکیه بهبود یابد، اما باید شاهد بهبود بنیادی تری در این کشور باشیم.
فعالان بازار در روز چهارشنبه (۷ ژوئن) اعلام کردند مشاهده شده است که تامین کنندگان مستقر در آمریکا قصد دارند قراضه فولادی نوع HMS 1 & 2 80:20 را با قیمت بالای ۳۹۵ دلار در هر تن Cfr ترکیه در این هفته بفروشند. این در حالی است که تاجران مستقر در اروپا به دنبال قیمت های نزدیک به ۳۹۰ دلار در هر تن cfr برای این محصول هستند. بررسی ها نشان می دهد تامین کنندگان مستقر در Short-sea هدف خود را برای قیمت قراضه فولادی به ۳۷۰ دلار در هر تن cfr افزایش داده اند.
به نقل از چندین منبع خبری، یک منبع کارخانه با زیر سوال بردن اهداف قیمت بالاتر برای قراضه فولادی اظهار کرد: من نمی فهمم این خوش بینی تامین کننده از کجا می آید. قیمت قراضه فولادی در ایالات متحده در حال کاهش است و کارخانه های مستقر در اروپا در حال آماده شدن برای کاهش قیمت های خرید خود هستند. همچنین باید توجه داشت که هیچ بازار دیگری وجود ندارد که قیمت قراضه فولادی در آن افزایش یابد.
همچنین تحلیل گران بازار در روز چهارشنبه (۷ ژوئن) گزارش دادند در همین حال، کاهش ارزش لیر پس از نهایی شدن انتخابات ریاست جمهوری ترکیه سرعت گرفته است و اعتماد به بازار را در این کشور مختل کرده است. این در حالی است که مصرف کننده نهایی هنوز به بازار بازنگشته است.
به نقل از برخی تاجران، تقاضای میلگرد فولادی ترکیه در روز سه‌ شنبه (۶ ژوئن) در بحبوحه تقاضای سهامداران که عمدتاً ناشی از کاهش ارزش لیر بود، متعادل باقی مانده است. بررسی ها نشان می دهد قیمت میلگرد فولادی ترکیه در روز سه‌ شنبه (۶ ژوئن) در محدوده ۶۴۰ تا ۶۵۰ دلار در هر تن بود و لیر در پایان معاملات روز سه شنبه داراری ارزش ۲۱.۴۹ دلار بود.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.