جستجو

با توجه به داده های انجمن جهانی فولاد، گروه Baowu چین به بزرگترین تولید کننده محصولات فولادی در سال ۲۰۲۲ بوده است.


وب سایت خبری SteelData با استناد به داده های انجمن جهانی فولاد (WSA) اطلاع رسانی کرد که گروه چینی Baowu موقعیت خود را به عنوان بزرگترین تولید کننده فولاد در سال ۲۰۲۲ تقویت کرد.
فعالان بازار در روز جمعه (۹ ژوئن) گزارش دادند در سال ۲۰۲۲، گروه چینی Baowu میزان تولید محصولات فولادی را ۱ درصد نسبت به سال قبل افزایش داد.
به نقل از چندین منبع خبری، انجمن جهانی فولاد (WSA) در بررسی «World Steel in Figures» برای سال ۲۰۲۳ فهرستی از شرکت های فولادی پیشرو جهان را بر اساس کل میزان تولید محصولات فولادی منتشر کرده است.
در این میان تحلیل گران بازار در روز جمعه (۹ ژوئن) گزارش دادند در سال ۲۰۲۲، شرکت چینی Baowu حدود ۹۱.۴ درصد (یا ۶۳ میلیون تن) فولاد بیشتری نسبت به شرکت ArcelorMittal تولید کرد. باید توجه داشت که شرکت ArcelorMittal یک شرکت فولادی ثبت شده در لوکزامبورگ است که در سال ۲۰۲۱ دومین شرکت در لیست انجمن جهانی فولاد (WSA) شده بود.
بررسی ها نشان می دهد به طور کلی، ۱۰ شرکت برتر تولید کننده محصولات فولادی در سال ۲۰۲۲ شامل موارد زیر است:

  1. منابع خبری اعلام کردند گروه چینی Baowu اولین شرکت برتر تولید کننده محصولات فولادی در سال ۲۰۲۲ بود که در این سال میزان تولید محصولات فولادی خود را به ۱۳۱.۸۴ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی توسط شرکت فولادی Baowu در سال ۲۰۲۲ حدود ۱ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته بود.
  2. به نقل از برخی معامله گران، شرکت فولادی ArcelorMittal دومین شرکت برتر تولید کننده محصولات فولادی در سال ۲۰۲۲ بود. باید توجه داشت که شرکت فولادی ArcelorMittal در سال ۲۰۲۲ حدود ۶۸.۹ میلیون تن محصول فولادی تولید کرد که نسبت به سال ۲۰۲۱ با کاهش ۱۳.۱ درصدی همراه بوده است.
  3. به نقل از برخی تاجران، گروه Ansteel سومین شرکت برتر تولید کننده محصولات فولادی در سال ۲۰۲۲ بود که در این سال میزان تولید محصولات فولادی خود را به ۵۵.۶۵ میلیون تن رسانده است. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی توسط شرکت فولادی Ansteel در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل بودن تغییر بوده است.
  4. بررسی ها نشان می دهد شرکت فولادی NipponSteel چهارمین شرکت برتر تولید کننده محصولات فولادی در سال ۲۰۲۲ بود. باید توجه داشت که شرکت فولادی NipponSteel در سال ۲۰۲۲ حدود ۴۴.۳۷ میلیون تن محصول فولادی تولید کرد که نسبت به سال ۲۰۲۱ با کاهش ۱۰.۳ درصدی همراه بوده است.
  5. تحلیل گران بازار خبر دادند گروه Shagang پنجمین شرکت برتر تولید کننده محصولات فولادی در سال ۲۰۲۲ بود که در این سال میزان تولید محصولات فولادی خود را به ۴۱.۴۵ میلیون تن رسانده است. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی توسط شرکت فولادی Shagang در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل حدود ۶.۳ درصد افت داشته است.
  6. منابع خبری گزارش دادند شرکت فولادی HBIS ششمین شرکت برتر تولید کننده محصولات فولادی در سال ۲۰۲۲ بود. باید توجه داشت که شرکت فولادی HBIS در سال ۲۰۲۲ حدود ۴۱ میلیون تن محصول فولادی تولید کرد که نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش ۱.۵ درصدی را تجربه کرده است.
  7. به نقل از برخی معامله گران، هلدینگ POSCO هفتمین شرکت برتر تولید کننده محصولات فولادی در سال ۲۰۲۲ بود که در این سال میزان تولید محصولات فولادی خود را به ۳۸.۴۶ میلیون تن رسانده است. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی توسط هلدینگ POSCO در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل حدود ۱۰.۰۶ درصد کاهش داشته است.
  8. بررسی ها نشان می دهد شرکت فولادی Jianlong هشتمین شرکت برتر تولید کننده محصولات فولادی در سال ۲۰۲۲ بود. باید توجه داشت که شرکت فولادی Jianlong در سال ۲۰۲۲ حدود ۳۶.۵۶ میلیون تن محصول فولادی تولید کرد که نسبت به سال ۲۰۲۱ با کاهش ۰.۴ درصدی همراه بوده است.
  9. چندین منبع خبری گزارش دادند گروه Shougang نهمین شرکت برتر تولید کننده محصولات فولادی در سال ۲۰۲۲ بود که در این سال میزان تولید محصولات فولادی خود را به ۳۳.۸۲ میلیون تن رسانده است. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی توسط گروه Shougang در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال قبل حدود ۴.۵ درصد کاهش داشته است.
  10. به نقل از برخی تاجران، شرکت فولادی TataSteel دهمین شرکت برتر تولید کننده محصولات فولادی در سال ۲۰۲۲ بود. باید توجه داشت که شرکت فولادی TataSteel در سال ۲۰۲۲ حدود ۳۰.۱۸ میلیون تن محصول فولادی تولید کرد که نسبت به سال ۲۰۲۱ با کاهش ۱.۳ درصدی همراه بوده است.
    همچنین معامله گران در روز جمعه (۹ ژوئن) اعلام کردند سهم ۱۰ شرکت بزرگ فولاد جهان که ۶ شرکت آن چینی است، در تولید جهانی فولاد در سال ۲۰۲۲ به ۲۷.۷۱ درصد کاهش یافته است. در این حالی است که میزان سهم تولید فولاد توسط ۱۰ شرکت بزرگ فولاد جهان از تولید فولاد جهانی در سال ۲۰۲۱ حدود ۲۷.۸۵ درصد بوده است.

همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، طبق رتبه بندی انجمن جهانی فولاد، میزان تولید جهانی فولاد در آوریل ۲۰۲۳ به ۱۶۱.۴ میلیون تن رسیده است. این در حالی است که میزان تولید جهانی فولاد در آوریل ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ با ۲.۴ درصد کاهش همراه بوده است. بررسی ها نشان می دهد میزان تولید جهانی فولاد در آوریل ۲۰۲۳ نسبت به ماه قبل کاهش ۲.۲ درصدی را تجربه کرده است.
در این میان تحلیل گران بازار در روز جمعه (۹ ژوئن) گزارش دادند در سال ۲۰۲۲، میزان تولید فولاد جهان به ۱.۸۳۱ میلیارد تن رسید. این در حلی است که میزان تولید جهانی فولاد در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال ۲۰۲۱ با ۴.۳ درصد افت همراه بوده است.
به نقل از چندین منبع خبری، کشورهای عضو CIS و اوکراین برای سال ۲۰۲۲ کل تولید فولاد را به ۸۵.۲ میلیون تن رساندند. این در حالی است که کل تولید فولاد توسط کشورهای عضو CIS و اوکراین برای سال ۲۰۲۲ با کاهش ۲۰.۲ درصدی نسبت به سال قبل همراه بوده است.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.