جستجو

با توجه به داده های منتشر شده، میزان تولید محصولات فولادی در چین طی سال ۲۰۲۳ حدود ۰.۶ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.


داده های انجمن آهن و فولاد چین (CISA) نشان می دهد شرکت های فولادسازی چین میزان تولید محصولات فولادی در سال ۲۰۲۳ را به ۱.۰۱۹ میلیارد تن رساند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی طی سال ۲۰۲۳ در چین حدود ۰.۶ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است. باید توجه داشت که روند نزولی در صنعت فولاد این کشور پس از دو سال متوالی کاهش تولید متوقف شده است و به روند نزولی دو ساله پایان داد.

فعالان بازار در روز یکشنبه (۲۸ ژانویه) اعلام کردند در سال ۲۰۲۳، دولت چین در راستای جاه‌ طلبی ‌های خود برای کاهش انتشار دی ‌اکسید کربن، محدودیت ‌هایی بر تولید محصولات فولادی اعمال نکرد، که به افزایش تولید و درآمد فولادسازان محلی کمک کرد. در عین حال باید توجه داشت که در سال های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲، روند نزولی در صنعت فولاد چین با محدودیت های مربوطه حمایت شد.

به نقل از چندین منبع خبری، هیچ محدودیتی در سال ۲۰۲۳ بر تولید محصولات فولادی چین اعمال نشد، زیرا مقامات چینی حمایت از اقتصاد و احیای بخش مشکل دار املاک و مستغلات را در اولویت قرار دادند. بررسی ها نشان می دهد اگرچه تقاضا برای محصولات فولادی از صنعت ساخت و ساز هنوز ناکافی بود، اما تا حدی با مصرف بالای محصولات فولادی توسط بخش های کشتی سازی، انرژی و خودرو که از شرکت های فولادی حمایت می کردند، جبران شد.

در این میان معامله گران در روز یکشنبه (۲۸ ژانویه) گزارش دادند در عین حال، دوره ای که به افزایش تولید محصولات فولادی در سال ۲۰۲۳ کمک کرد ژانویه تا ژوئیه بوده است، زیرا ۵ ماه آخر سال ۲۰۲۳ شاهد کاهش ماهانه قیمت محصولات فولادی بوده است.

به نقل از برخی تاجران به ویژه در ماه دسامبر ۲۰۲۳، میزان تولید محصولات فولادی در چین حدود ۶۷.۴۴ میلیون تن گزارش شد. بررسی ها نشان می دهد میزان تولید محصولات فولادی در چین در دسامبر ۲۰۲۳ حدود ۱۱.۴ درصد نسبت به نوامبر ۲۰۲۳ کاهش یافت و ۱۴.۹ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افت داشته است. باید توجه داشت میزان تولید محصولات فولادی چین در دسامبر ۲۰۲۳ پایین ترین سطح از دسامبر ۲۰۱۷ می باشد.

تحلیل گران مستقر در بازار چین اعلام کردند در ماه دسامبر، فولادسازان چینی تعمیر و نگهداری کوره بلند را در میان فشارهای فزاینده به دلیل انتظارات برای اعمال محدودیت‌ های تولید فولاد یا کاهش سود انجام دادند.

همچنین برخی معامله گران اعلام کردند میزان تولید آهن خام چین در سال ۲۰۲۳ به ۸۷۱ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان تولید آهن خام چین در سال ۲۰۲۳ حدود ۰.۷ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش داشته است.

بررسی ها نشان می دهد میزان تولید محصولات فولادی نورد شده در چین در سال ۲۰۲۳ به ۱.۳۶ میلیارد تن رسید. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی نورد شده در چین در سال ۲۰۲۳ حدود ۵.۲ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

فعالان بازار در روز یکشنبه (۲۸ ژانویه) اعلام کردند در دسامبر ۲۰۲۳، میزان تولید آهن خام چین در محدوده ۶۰.۸۷ میلیون تن گزارش شد. این در حالی است که میزان تولید آهن خام چین در دسامبر ۲۰۲۳ با کاهش ۱۱.۸ درصدی نسبت به دسامبر ۲۰۲۲ همراه بوده است.

به نقل از برخی منابع خبری، میزان تولید محصولات فولادی نورد شده در چین در دسامبر ۲۰۲۳ به ۱۰۸.۵ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی نورد شده در چین در دسامبر ۲۰۲۳ با افزایش ۱.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال قبل همراه بوده است.

چین در سال ۲۰۲۲ میزان تولید محصولات فولادی را به حدود ۱.۰۱ میلیارد تن رساند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی چین در سال ۲۰۲۲ حدود ۲.۲ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش یافه است.

به نقل از برخی تاجران، میزان تولید محصولات فولادی کشور چین به دلیل کاهش رشد اقتصادی، رکود در بازار املاک و مستغلات و محدودیت های دولت برای بهبود وضعیت زیست محیطی کشور کاهش یافت.

در این میان معامله گران در روز یکشنبه (۲۸ ژانویه) گزارش دادند در سال ۲۰۲۱، به دلیل عوامل مشابه، فولادسازان مستقر در چین میزان تولید محصولات فولادی را به ۱.۰۳ میلیارد تن رساندند. این در حالی است که میزان تولید محصولات فولادی در چین در سال ۲۰۲۱ حدود ۳ درصد نسبت به سال قبل افت داشته است. باید توجه داشت که میزان تولید سالانه محصولات فولادی چین در سال ۲۰۲۱ برای اولین بار در ۶ سال گذشته کاهش یافت.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.