جستجو

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن گفت: همه خدمات مهندسی به جامعه معدنی کشور از ابتدای ۱۴۰۲ هوشمند شده است و هیچ موردی خارج از این فرآیند انجام نمی‌شود.


رضا بستامی با اشاره به هوشمند شدن کلیه خدمات نظام مهندسی معدن، اظهار داشت: این خدمات شامل همه موارد از جمله تهیه طرح‌های اکتشاف، طرح بهره برداری، طرح صنایع معدنی، تهیه نقشه‌های توپوگرافی و دیگر موارد مرتبط است.

وی گفت: صدور مجوزها از درگاه ملی مجوزها هم در نظام مهندسی و هم در وزارتخانه کاملاً شفاف ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن افزود: در حوزه معدن مدت زمان بسیاری از درخواست متقاضی تا صدور پروانه اکتشاف و یا گواهی کشف می‌گذشت اما با فرآیند هوشمندسازی علاوه بر شفافیت، موجب تسریع در امور شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران با بیان اینکه تمامی خدمات در سامانه سنم هدفمند شده و تمامی اطلاعات به‌صورت سیستمی خواهد بود، تصریح کرد: فعال کردن حوزه صنایع معدنی و توجه ویژه به نقشه‌برداری از جمله مهمترین برنامه‌های سازمان نظام مهندسی معدن کشور در چندماه اخیر بوده که تاکنون اقدامات موثری در این حوزه‌ها صورت گرفته است.

بستامی از هوشمند شدن محاسبه حقوق دولتی معادن داد و افزود: براساس ماده ۱۴ قانون معادن و آئین نامه های مربوطه، محاسبه حقوق دولتی به صورت هوشمند صورت خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: در حال حاضر این نرخ برای هر معدن با توجه به خوداظهاری بهره‌بردار و میزان تولیدات معادن و به کمک مسئول فنی های نظام مهندسی محاسبه می شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن با تاکید بر اینکه هوشمند شدن به تسریع امور کمک شایانی خواهد کرد، خاطر نشان کرد: در این مرحله هیچ حقی نه از دولت و نه از بهره بردار ضایع نخواهد شد.

منبع: فولادبان

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.