جستجو

تحلیل‌ها از تداوم وضعیت بحرانی در بخش انرژی جهان و رشد صادرات زغال‌سنگ حکایت دارد. موضوعی که برای کشور استرالیا خوشایند است. بررسی گزارش‌های نهادهای بین‌المللی نشان می‌دهد دست‌کم تا سه سال‌آینده وضعیت صادرات زغال‌سنگ صعودی خواهد بود.


صادرات زغال‌سنگ استرالیا حداقل تا سه سال‌آینده به‌دلیل افزایش تقاضا برای کثیف‌ترین سوخت فسیلی در هند و آسیای جنوب‌شرقی افزایش می‌یابد.

آخرین گزارش سه‌ماهه انرژی کانبرا و دیگر منابع منتشرشده نشان می‌دهد که محموله‌‌‌‌‌‌‌‌های زغال‌سنگ حرارتی و متالورژیکی – که به ترتیب برای تولید برق و فولادسازی استفاده می‌شوند – هر دو حداقل تا سال‌۲۰۲۵ به‌طور پیوسته افزایش خواهند یافت.

پس از لغو ممنوعیت غیررسمی در اوایل سال‌۲۰۲۳، واردات چینی زغال‌سنگ استرالیا نیز شروع به افزایش کرده است. استرالیا – دومین صادرکننده بزرگ زغال‌سنگ در جهان – مدت‌هاست که در زمینه تعهدات آب‌و‌هوایی عقب‌افتاده و به آنها واکنشی نشان نمی‌دهد.

صادرات زغال‌سنگ حرارتی، بزرگ‌ترین عامل تغییرات آب‌و‌هوایی، بیشترین رشد حجم را شاهد خواهد بود و ۳/ ۷‌درصد در سال‌جاری افزایش خواهد، یافت ضمن اینکه محموله‌های زغال‌سنگ مورد‌استفاده در بخش متالورژی تا ۶/ ۲‌درصد افزایش حجم خواهد‌یافت، با این حال پیش‌بینی می‌شود که ارزش این صادرات با کاهش قیمت زغال‌سنگ به‌شدت کاهش یابد.

منبع: دنیای اقتصاد

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.