جستجو

با توجه به داده های منتشر شده، میزان محصولات فولادی حمل شده از طریق شبکه ریلی روسیه به اتحادیه اروپا در ماه ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۱۳ درصد کاهش یافته است.


تولیدکنندگان فولاد و لوله روسیه در ژوئن ۲۰۲۳، محموله‌ های حمل شده از شبکه راه‌ آهن روسیه (RR) به سمت اروپا را به ۵۲۸ هزار تن رساندند. این در حالی است که میزان حمل و نقل ریلی فولاد به اروپا توسط روسیه در ماه ژوئن حدود ۱۳ درصد نسبت به ماه می کاهش یافته است.

فعالان بازار اعلام کردند در عین حال طبق بررسی های انجام شده، میزان محموله های فولادی حمل شده از شبکه ریلی روسیه به ترکیه در ماه ژوئن حدود ۱۲ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافته است.

به نقل از چندین منبع خبری، در ماه ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۲۵۸ هزار تن محصولات فولادی از شبکه ریلی روسیه به اروپا منتقل شد که نسبت به ماه قبل ۳۳ درصد کاهش داشته است. همچنین بررسی ها نشان می دهد در همان زمان شبکه راه آهن روسیه در ماه ژوئن ۲۷۰ هزار تن محصولات فولادی به ترکیه ارسال کرد که ۱۲ درصد بیشتر از ماه می ۲۰۲۳ بوده است.

در این میان معامله گران در روز دوشنبه (۳ ژوئیه) گزارش دادند به طور کلی در ژوئن ۲۰۲۳، فولادسازان مستقر در روسیه حدود ۱.۹ میلیون تن فولاد و لوله را برای صادرات از طریق راه آهن حمل کردند که ۱۳.۶ درصد کمتر از ماه می بوده است.

به نقل از برخی تاجران، محموله های فولادی حمل شده از روسیه به چین و تایوان در ژوئن ۲۰۲۳ به ۳۸۶ تن رسید که نسبت به ماه می با کاهش ۵ درصدی همراه بوده است. همچنین بررسی ها نشان می دهد شبکه راه آهن روسیه در ماه ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۵۲۱ تن محصول فولادی به مکزیک، برزیل و ایالات متحده ارسال کرد که نسبت به ماه قبل با کاهش ۲۶ درصدی همراه بوده است.

همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داده بود، در ژانویه تا آوریل ۲۰۲۳، اتحادیه اروپا واردات مواد خام فولادی از جمله سنگ آهن، محصولات نیمه تمام، آهن خام، فروآلیاژها و قراضه فولادی از روسیه را به ۱.۸۵ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان واردات مواد خام فولادی از روسیه به اتحادیه اروپا حدود ۵۳.۸ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ کاهش یافته است.

همچنین تحلیل گران بازار در روز دوشنبه (۳ ژوئیه) اعلام کردند سهم عمده واردات محصولات فولادی از روسیه به اتحادیه اروپا مربوط به محصولات فولادی نیمه تمام است. بررسی ها نشان می دهد میزان واردات این محصولات از روسیه به اتحادیه اروپا طی ۴ ماه نخست ۲۰۲۳ با ۳۲ درصد کاهش در سال به ۱.۱۹ میلیون تن رسید.

به نقل از برخی منابع خبری، با وجود تحریم های اعمال شده علیه روسیه، مجتمع آهن و فولاد فدراسیون روسیه همچنان از صادرات محصولات فولادی به اتحادیه اروپا سود قابل توجهی دریافت می کند. اگرچه این ارقام نسبت به سال ۲۰۲۲ کاهش قابل توجهی داشته است، اما میزان تحویل محصولات فولادی به اتحادیه اروپا همچنان در سطح بالایی باقی مانده است. باید توجه داشت که طبق بررسی های انجام شده، میزان صادرات محصولات فولادی از فدراسیون روسیه به اتحادیه اروپا در سال گذشته ۷.۹۲ میلیون تن به مبلغ ۳.۸۷ میلیارد یورو بوده است.

فعالان بازار در روز دوشنبه (۳ ژوئیه) اعلام کردند اخیراً، در چارچوب یازدهمین بسته تحریم‌ ها علیه فدراسیون روسیه، اتحادیه اروپا محدودیت ‌های واردات کالاهای فولادی به این اتحادیه را تقویت کرده است. باید توجه داشت که الزامات جدید از ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳ اجرایی خواهد شد.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.