جستجو

با توجه به داده های منتشر شده، موجودی محصولات فولادی اصلی نهایی در چین در اواخر ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۳.۳ درصد کاهش یافت.


طبق اعلام انجمن آهن و فولاد چین (CISA) در ۳۰ ژوئن سال جاری، کل موجودی داخلی پنج محصول فولادی اصلی نهایی در ۲۱ شهر بزرگ چین به ۹.۲۴ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان موجودی داخلی پنج محصول فولادی اصلی نهایی در شهرهای ذکر شده در چین در۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۳۲۰۰۰۰ تن یا ۳.۳ درصد نسبت به ۲۰ ژوئن کاهش داشت.

فعالان بازار در روز جمعه (۷ ژوئیه) اعلام کردند به طور خاص تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳، موجودی داخلی کویل نورد گرم فولادی (HRC) به ۱.۹۹ میلیون تن رسید که نسبت به ۲۰ ژوئن با افزایش ۲.۱ درصدی همراه بوده است.

همچنین به نقل از چندین منبع خبری، موجودی داخلی کویل نورد سرد فولادی (CRC) چین تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۱.۱۸ میلیون تن گزارش شد. این در حالی است که موجودیا این محصول تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۱.۷ درصد نسبت به ۲۰ ژوئن ۲۰۲۳ رشد داشته است.

در این میان معامله گران گزارش دادند میزان موجودی ورق متوسط معمولی در داخل چین تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ به ۰.۹۵ میلیون تن رسید. این در حالی است که میزان موجودی این محصول در داخل چین ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ افزایش ۳.۳ درصدی را نسبت به ۲۰ ژوئن تجربه کرده است.

به نقل از برخی تاجران، موجودی کلاف میلگرد فولادی در داخل چین تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ حدود ۰.۹۷ میلیون تن اعلام شد. این در حالی است که موجودی این محصول تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ در داخل چین با کاهش ۱۱ درصدی نسبت به نسبت به ۲۰ ژوئن همراه بوده است.

همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند میزان موجودی داخلی میلگرد فولادی در چین تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ به ۴.۱۵ میلیون تن رسید. بررسی ها نشان می دهد میزان موجودی این محصول تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۳ در داخل چین حدود ۶.۵ درصد نسبت به ۲۰ ژوئن کاهش داشته است.

منبع: آرتان پرس

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.