جستجو

با توجه به داده های منتشر شده، میزان تولید جهانی فولاد ضد زنگ در سه ماهه اول ۲۰۲۳ حدود ۵ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت.


داده های انجمن بین المللی فولاد ضد زنگ نشان می دهد در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳، تولید جهانی فولاد ضد زنگ به ۱۳.۷ میلیون تن رسیده است. این در حالی است که میزان تولید جهانی فولاد ضد زنگ در مدت ذکر شده حدود ۵ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ افت داشته است. همچنین بررسی ها نشان می دهد میزان تولید جهانی فولاد ضد زنگ در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ در مقایسه با سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲، با کاهش ۰.۳ درصدی همراه بوده است.

فعالان بازار اعلام کردند بیشترین کاهش تولید فولاد ضد زنگ در آسیا (به استثنای چین و کره جنوبی) در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ با ۱۶.۶ درصد نسبت به سال قبل ثبت شد.

به نقل از چندین منبع خبری، در سه ماهه اول ۲۰۲۳ کشورهای اروپایی، از جمله اوکراین، تولید فولاد ضد زنگ را به ۱.۶۴ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان تولید فولاد ضد زنگ در سه ماهه اول ۲۰۲۳ در کشورهای اروپایی حدود 12 درصد در مقایسه با ژانویه تا مارس ۲۰۲۲ افت داشته است. این در حالی است که شاخص ذکر شده با افزایش ۸.۹ درصدی نسبت به سه ماه قبل همراه بوده است.

در این میان بررسی ها نشان می دهد، شاخص تولید فولاد ضد زنگ در کشورهای اروپایی در سه ماه آخر سال ۲۰۲۲ به ۴۷۸ هزار تن رسیده که حدود ۱۶ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش یافته است. همچنین باید توجه داشت که شاخص اعلام شده در سه ماه آخر ۲۰۲۲ با افزایش ۱۱.۵ درصدی نسبت به سه ماه قبل همراه بوده است.

همچنین معامله گران گزارش دادند در کشورهای آسیایی، به استثنای چین و کره جنوبی، تولید فولاد ضد زنگ در ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ حدود ۱.۶۳ میلیون تن اعلام شد. این در حالی است که میزان تولید فولاد ضد زنگ در کشورهای آسیایی در سه ماهه اول ۲۰۲۳ حدود ۱۶.۶ درصد نسبت به سال قبل و ۸ درصد نسبت به سه ماهه قبل افت داشته است.

به نقل از برخی تاجران، چین میزان تولید فولاد ضد زنگ را در ژانویه تا مارس ۲۰۲۳ به ۸.۲۷ میلیون تن رساند. این در حالی است که میزان تولید فولاد ضد زنگ در ۳ ماه نخست ۲۰۲۳ حدود ۴.۱ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل رشد داشته است. همچنین بررسی ها نشان می دهد شاخص ذکر شده حدود ۲.۹ درصد نسبت به سه ماهه قبل افت داشته است.

در این میان تحلیل گران بازار اعلام کردند سایر کشورها، به ویژه برزیل، آفریقای جنوبی، اندونزی، کره جنوبی و فدراسیون روسیه، تولید فولاد ضد زنگ را در سه ماهه اول ۲۰۲۳ به ۱.۶۵ میلیون تن رساندند. این در حالی است که میزان تولید فولاد ضد زنگ در این کشورها در مدت ذکر شده حدود ۱۹.۸ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت. باید توجه داشت که شاخص ذکر شده حدود ۱۱ درصد نسبت به سه ماهه قبل رشد داشته است.

تولید جهانی فولاد ضد زنگ در سال ۲۰۲۲ به ۵۵.۳ میلیون تن رسیده است که با کاهش ۵.۲ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ همراه بوده است. بررسی ها نشان می دهد در سال ۲۰۲۲، رشد جهانی تولید فولاد ضد زنگ در یک سال حدود ۴ درصد پیش ‌بینی می‌ شد و انتظار می رفت میزان تولید جهانی فولاد ضد زنگ در این سال به ۵۸.۶ میلیون تن برسد.

طبق پیش بینی MEPS، تولید جهانی فولاد ضد زنگ در سال ۲۰۲۳ به ۶۰ میلیون تن افزایش خواهد یافت. بررسی ها نشان می دهد تولید کنندگان فولاد ضد زنگ در چین و اندونزی سهم قابل توجهی در رشد این شاخص خواهند داشت.

منبع: آرتان پرس

مطالعه‌ی بیشتر:

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.