جستجو

۱۴۰۰ معدن در ۳۱ استان کشور امسال با هماهنگی سازمان صنعت و معدن استان‌ها، بازرسی و ارزیابی ایمنی شدند.


رضا بستامی گفت: ۱۴۰۰ معدن در ۳۱ استان کشور امسال با هماهنگی سازمان صنعت و معدن استان‌ها، بازرسی و ارزیابی ایمنی شدند.

وی افزود: این بازرسی‌ها منتج به کارنامه برای معدن می‌شود که در این کارنامه، وضعیت معدن موردنظر در زمینه بحث فنی و رعایت مسائل H S C (ایمنی، بهداشت حرفه ای، محیط زیست) بررسی شده است.

بستامی تصریح کرد: این کارنامه برای تحلیل عملکرد هر معدن در اختیار معدنکار، سازمان صمت و وزارتخانه قرار می‌گیرد و امسال نیز قرار است همسو با نظارت بر عملکرد معدن که وظیفه ذاتی نظام مهندسی است، هزار معدن دیگر مورد بازرسی و ارزیابی ایمنی قرار گیرد.

به گفته وی، نتیجه بازرسی ۱۴۰۰ معدن تا پایان شهریور و نهایت نیمه اول مهر مشخص خواهد شد و در آن با درج نمره، نکات مثبت و ضعف معادن مورد بررسی، مشخص می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی گفت: براساس نتایج این بازرسی‌ها، می‌توان براساس تبصره ۵ ماده ۱۴ قانون معادن، معادنی که کارنامه خوب و مثبتی داشتند، درصد حقوق دولتی آنها کاهش داشته و همچنین برای معادن کم کار و ضعیف براساس ماده ۲۰ قانون معادن، تا سلب صلاحیت هم می‌شود پیش رفت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

لازم به ذکر است مسئولیت حقوقی تمامی محتواهای تولیدی این وبسایت تحت عنوان «اختصاصی معدن‌مدیا» و در این دسته‌بندی، به عهده رسانه «نوآوران معدن» با شناسه مجوز 88190 می‌باشد؛ سایر محتواهای درج‌شده بازنشر و با ذکر منبع است.